לפיד: "אם הם לא רוצים להיפגע - שלא ידקרו יהודים"

שר החוץ התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לירי במחבל בשער שכם ואמר: "הלוחמים עשו את הדבר הנכון. בשביל זה הם שם" • גנץ על חוק האזרחות: "להטיל משמעת קואליציונית - חופש הצבעה עלול להוביל לבחירות"

זמן צפייה: 01:33

שר החוץ, יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו לפיגוע בשער שכם ולירי שוטרי מג"ב במחבל. לדבריו, "מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם. כשמחבל מתנפל ודוקר יהודי רק בגלל שהוא יהודי, הם צריכים להגיב מהר, חזק, בלי היסוס".

"אם תהיה ביקורת בעולם, אנחנו יודעים לטפל בה", הוסיף לפיד, "זה תפקידו של משרד החוץ, זה תפקידי, אנחנו יודעים לעשות את זה. אנחנו יודעים להגיד לעולם, אם הם לא רוצים להיפגע - שלא ידקרו יהודים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: גל אוחובסקי נחקר במשטרה

בנט: "יש מיליציות בדרום – אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

מעורר מחלוקת: סנגורו של זדורוב הציג בובה בדמות תאיר ראדה

"כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על חיי האזרחים, ויגנו על עצמם", אמר לפיד, "מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס לסוגיית חוק האזרחות. "זהו צורך ביטחוני, וגם אם נידרש לערוך בו מספר שינויים, זו סוגיה שעלינו להביא לפתרונה", אמר יו"ר כחול לבן בישיבת סיעתו. גנץ אף הדגיש כי צריך להטיל משמעת קואלציונית בהצבעה על החוק, מפני שלטענתו, חופש הצבעה עשוי להוביל לבחירות.