פרץ, שמולי או שפיר? נפתחה ההצבעה בפריימריז לראשות העבודה

שר הביטחון לשעבר, שמוביל בסקרים הפנימיים, ינסה לנצל את הסכסוך בין נציגי הדור הצעיר ולנצח בסיבוב הראשון, כדי לא להיקלע לקרב צמוד בסיבוב השני. התוצאות: בסביבות השעה 23:00

זמן צפייה: 01:49

לקראת בחירות: הקלפיות לבחירות המקדימות לראשות העבודה, אליהן מתמודדים עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר, נפתחו הבוקר (שלישי) והן ייסגרו בשעה 22:00. התוצאות צפויות להתפרסם כשעה לאחר מכן.

יו"ר המפלגה לשעבר, חבר הכנסת פרץ, שמוביל בסקרים הפנימיים ועשוי לקבל את מספר הקולות הגבוה ביותר, הגיע להצביע ומסר לתקשורת כי "המטרה שלי היא 15 מנדטים". כמו כן פרץ אמר כי "העבודה בראשותי לא תהיה רק מפלגה פוליטית, אלא בית פוליטי שיחדש את הברית עם הפריפריות בישראל. העבודה בראשותי תוביל כוח דמוקרטיה גדול ומאוחד, כל האחודים והחיבורים על השולחן וייעשו ללא כל שיקולים פרסונליים". בתוך כך, חבר הכנסת שמולי הגיע גם הוא להצביע.

לעוד כתבות בנושא:

ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו – וסירבתי"

שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

עמיר פרץ מצביע בפריימריז של מפלגת העבודה
עמיר פרץ מצביע בפריימריז של מפלגת העבודה | צילום: דניאל חג'בי

חברת הכנסת שפיר אמרה הבוקר: "מנהיגות לא מפחדת ממכשולים ואתגרים, היא מסתכלת למציאות בעיניים והולכת לפתור אותה. זה מה שאני הולכת לעשות כשאני אנהיג את מפלגת העבודה. אני אקח את המפלגה שנרדמה וקיפלה את הדגלים שלה וארים אותה על הרגליים. העבודה בראשותי תעמוד בחוד החנית להצלת הדמוקרטיה הישראלית".

למרות שפרץ עשוי לקבל את מרב הקולות, הדבר לא בהכרח עשוי להספיק לו, כיוון שבמידה ויידרש לסיבוב שני, הוא עלול להיקלע לקרב צמוד מאוד עם שמולי או שפיר, נציגי הקול הצעיר. בשל כך, פרץ מקווה לקבל יותר מ-40% מהקולות ולנצח כבר בסיבוב הראשון.

אחד הדברים שעשויים להשפיע על זהות המנצח הוא אחוז ההצבעה. במקרה ופחות מ-55% יבחרו לממש את זכותם, פרץ עשוי להיבחר כבר בסיבוב הראשון. אולם, במידה ואחוז ההצבעה יהיה גבוה, סיבוב שני הוא אפשרות סבירה ביותר, ובמקרה כזה, כאמור, זהות ראש המפלגה הבא אינה ודאית כלל.

כזכור, בתקופה האחרונה, שמולי ושפיר מנהלים קרב זה נגד זו, ומתחרים ביניהם על קולות הבוחרים הצעירים. שמולי קרא לשפיר בשבוע שעבר לפרוש מהמרוץ, והאשים אותה בהפרעה לחילופי הדורות במפלגה ובפיצול הקולות בקרב המתפקדים הצעירים. מנגד, שפיר טענה כי הציעה לשמולי שותפות והאחרון סירב.

שלושת המועמדים התכוננו אתמול לרגעי ההכרעה, וניסו לנצל את הרגעים האחרונים כדי למשוך אליהם עוד מצביעים. פרץ אמר אתמול כי "כפי שרבין פתח את המפלגה והפך אותה בית פוליטי, ולא רק מפלגה פוליטית, כך נעשה גם אנחנו". במקביל, אמרה שפיר כי "ההכרעה פה היא לא הכרעה על גיל, היא לא הכרעה על דור, היא הכרעה על הדרך בין מפלגה תבוסתנית ועייפה למפלגה שיוצאת להילחם על החיים שלנו".

עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר
עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר | צילום: רויטרס

אחת הסוגיות הבוערות בקרב מפלגת העבודה הוא חיבור אפשרי עם מפלגתו של אהוד ברק או מפלגת מרצ, ויצירת מפלגת שמאל גדולה. אתמול, אמר שמולי כי "אני הבנאדם שמסוגל לחתור לחיבורים, שהם חיוניים כדי שמהמחנה כולו יוכל לגדול".

בשבת, אמרה חברת הכנסת כי "חיבורים לא עושים בטוויטר, אלא בבניית קשרים ואמון בלי לעשות כותרות. שמולי מוכן למכור את המפלגה בשביל מקום רביעי במפלגה אחרת. אם הוא מוותר על העבודה עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז וייתן לי להביא למפלגה חיים חדשים ודופק". הדברים נאמרו באירוע "שבתרבות" בחדרה. מוקדם יותר באותו יום, אמרה שפיר ב"המטה המרכזי" כי ברק הציע לה להצטרף למפלגתו, אך היא סירבה.