גנץ מבהיר שאין בכוונתו לפרוש מהפוליטיקה: "ממשיך עד הסוף"

יו"ר כחול לבן הסביר בריאיון לחדשות 13 מדוע הוא לא מתרגש מהסקרים, גילה כיצד יצליח לשכנע את הישראלים להצביע עבורו והתייחס לעזיבת ניסנקורן ויעלון את החיים הפוליטיים

זמן צפייה: 07:49

יממה אחת לאחר שאבי ניסנקורן הודיע על פרישה, ושעות אחרי שגם יו"ר תלם משה יעלון עשה כן - יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר הערב (שני) כי אין בכוונתו להצטרף למי שהיו עד לפני תקופה חבריו למפלגה. "אני שמח להיות כאן בשביל להודיע לציבור שאני מתכוון להמשיך", אמר גנץ בריאיון לחדשות 13. "אני מייצג ציבור רחב שהולך וגדל לאט. בסוף, נהיה המפלגה המשפיעה בישראל".

על פי הסקרים האחרונים  - גם זה שנערך בחדשות 13 בשבוע שעבר, כחול לבן מגרדת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. ובכל זאת, 50 יום לפני הבחירות - יו"ר המפלגה סבור שהכול עוד יכול להשתנות. "אני ממשיך לצמוח ולהתקדם", טען. "אני רואה את את סקרי העומק שלי ואת היציבות של המנדטים. אני משוכנע שאנשים יבינו בסופו של דבר שאני נאבק בתוך הממשלה על מנת להבטיח התנהלות שפויה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות מבהיר: אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון

האונס באשקלון: תלונה נוספת הוגשה נגד הנאשם המרכזי בפרשה

האסון בגיבוש צנחנים: הרמטכ"ל הורה על הקמת ועדת חקירה

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

"אני אדם אחראי, ולא אסכן כלום", ענה כשנשאל אם ירוץ עד הסוף - גם במחיר של שריפת קולות, מה שעלול להפיל את הגוש כולו. "אני ממשיך ישר ואנשים יבואו אחריי. יש סיכוי שמספר המנדטים יצמח. אני מסתכל לציבור בעיניים ואומר, 'נכון, טעיתי בזה שהאמנתי לנתניהו. אני מבין שאין מה להאמין לו. אני הולך ישר - בואו אחריי'".

גנץ סירב להתייחס לשאלה אם נכונות השמועות לפיהן ניסנקורן גישש דרכו בחזרה לכחול לבן, אולם אמר כי "ניסנקורן היה שר משפטים טוב. חבל לי שהוא עזב - אבל הוא בחר ללכת. הוא ויעלון הם חברים שהיו שותפים לדרך, הם אנשים טובים ואני מאחל להם את כל ההצלחה שבעולם. הם בחרו את הבחירות שלהם".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

כזכור, הלילה אישרה הממשלה את הארכת הסגר עד יום שישי ב-7:00 בבוקר. ביום רביעי, הסביר גנץ, השרים יתכנסו שוב כדי להחליט אם יש להאריך את הסגר פעם נוספת. הבעיה היא, שמשיטוט קל ברחבי ישראל - נראה כי האזרחים פשוט לא מקשיבים יותר להנחיות. "אתמול יצא לי להיות בראש העין, בתל אביב, בירושלים ובבני ברק", סיפר. "פתחתי את החלון, אמרתי 'נראה מה קורה'. פייק סגר".

"אני מבין את הקושי של האנשים, ולכן אני אומר שלא צריך למשוך את הסגר מעבר למה שמתחייב אפידמיולוגית. ביום רביעי נשמע את המומחים ונתחיל לטפל בצמיחה. אין שם סיבה שמשפחה גרעינית שיושבת בבית לא תיסע לצימר, או שלא יינתן טיפול של אחד על אחד".

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

בתוך כך, הפריימריז במפלגת העבודה הגיעו לסיומם - וזו הרשימה של חברי המפלגה לפי הסדר: מרב מיכאלי, עמר בר-לב, אמילי מואטי, גלעד קריב, אפרת רייטן, רם שפע, אבתיסאם מראענה, נחמן שי, נעמה לזימי, גיל ביילין, ערן חרמוני, נסים לסרי, אליס גולדמן, מאיה נורי ואמיר חניפס.

במקביל, ציפי לבני הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות. "האמונה שיש בכוחי להציל את מדינת ישראל בבחירות האלה - זו שאיפת לב, אבל לא המציאות", אמרה. "אני מאמינה שכדי לנצח את הבחירות, המחנה שלנו צריך להעמיד מפלגת שלטון גדולה שמורכבת מחיבורים ונותנת פייט לנתניהו. מפלגה כזאת גדולה לא תהיה. זה מצער, אם היא הייתה קמה כבר הייתי חלק ממנה. לא חזרתי עם מפלגה משלי שהייתה מפצלת קולות, ולא עסקתי בהצטרפות או העברת מנדטים ממפלגה קטנה לבינונית באותו הגוש".