אדלשטיין: "לא מתחרט שרציתי להתמודד מול נתניהו"

חבר הכנסת מהליכוד השתתף בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 והתייחס לבחירות הקרובות: "הבנתי שעכשיו זה לא הזמן". על התבטאויות החמורות של פעילי ליכוד אמר כי אינו מכיר את רמי בן יהודה. "לא הולך לכנסים שהוא מארגן. אני זוכר אנשים שקראו לי תת אדם כי גרתי ביו"ש"

זמן צפייה: 08:47

ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד השתתף בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 ואמר בריאיון היום (שלישי) לליאור קינן כי הוא אינו מתחרט על הרגע שבו הכריז על התמודדות מול נתניהו. לבסוף, אדלשטיין החליט שלא להתמודד.

"הערכים תמיד היו אותם ערכים. כשהערכתי שאנחנו תקועים באופוזיציה ולא נוכל לצאת משם, אולי שנים ארוכות - אמרתי שצריך להתמודד ושאני מתכוון להתמודד. כשהממשלה הזו התפזרה, הבנתי שעכשיו זה לא הזמן למחלוקות פנימיות וצריך להתרכז בלהחליף את הממשלה", אמר אדלשטיין.

עוד אמר אדלשטיין: "יש שינוי במצב. כשאנשים ראו את האלטרנטיבה השלטונית - לאנשים נפל האסימון. הערכים שהובילו להחלטות שלי היו אותם החלטות. הסדר לא משתנה: קודם כל המדינה, אחר כך תנועת הליכוד ואז אני.
אני לא מרגיש שנפגעתי בעקבות ההחלטות שלי. אני מסתובב בשבועות האחרונים ולא נתקלתי באף גורם משמעותי שאמר לי שלא נתמוך בכך. זו מפלגה דמוקרטית ולכל אחד מותר להתמודד".

לאחרונה עלו קולות הגינוי נגד פעילי ליכוד שמשתמשים בשפה בוטה ולפעמים מסיתה. ביניהם הפעיל רמי בן יהודה. אדלשטיין אמר שהוא לא מכיר אותו. "אני יודע מי זה מהתקשורת. אני לא הולך לכנסים שהוא מארגן. אני לא יודע מי זה. אי אפשר לעשות מכל אחד שעשה דבר שטות, שהוא פעיל שמקורב לבכירים כאלו או אחרים", הסביר אדלשטיין.

אדלשטיין ונתניהו
אדלשטיין ונתניהו | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הוא מתח ביקורת על הצד השני. "אם כבר מדברים על סימטריה. כשיש שם אמירות על תתי אדם צ'חצ'חים מנשקי קמעות – אי אפשר לומר על אנשים שהם עמודי התווך של התרבות והתקשורת והפוליטיקה. אלה אנשים מוכרים שקוראים לי למשל תתי אדם – רק כי גרתי 28 שנים ביהודה ושומרון", האשים הח"כ מהליכוד.

על תפקוד הממשלה הנוכחית אמר: "אם אני בדקתי נכון, המחירים היו ברמה כזאת בשנת 2008 בפעם האחרונה אם אני לא טועה. כנראה שבשנים שהיינו בשלטון, גם בזמן המשבר העולמי ב-2009, לא מצאנו את עצמנו מתרצים וגם בזמן הקורונה עשינו זאת", אמר אדלשטיין.

על עדות נתניהו בוועדת מירון אמר אדלשטיין: "אני חושב שהוועדה צריכה להחליט אחרי שהיא ראתה את כל החומרים מי ידע ומה ידע. אם הוועדה תחליט כך או אחרת אני אקבל את ההחלטות שלה".