"יחימוביץ' סגרה קומבינה, ושיקרה"

בעקבות הפרסום בחדשות 2 של הקלטת השיחה שחשפה את העסקה בין שלי יחימוביץ' לאיתן כבל במרוץ לראשות ההסתדרות, היו"ר המכהן אבי ניסקורן תוקף

אבי ניסנקורן

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס הבוקר (שישי) לראשונה לדיל בין שלי יחימוביץ', שמתמודדת מולו על התפקיד, לבין איתן כבל שפורסם אמש בחדשות 22 וכינה אותו "מביש". בנוסף, האשים את יחימוביץ' בסגירת קומבינה ובשקר לציבור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"חיכיתי עד הבוקר כדי לראות האם היא תתנצל על הבושה", כתב ניסנקורן בעמוד הפייסבוק שלו על יחימוביץ'. "האם היא תיקח אחריות על הקומבינה. אבל היא המשיכה בדרכה. את שלי מעניינת רק שלי - ולא שום דבר אחר".

יחימוביץ' וכבל. בכחישו את הדיל
יחימוביץ' וכבל. בכחישו את הדיל | צילום: הדס פרוש פלאש 90

ניסנקורן הוסיף כי "אצלי זה אך ורק העובדים, אצלה זה קודם כל סידור עבודה. במשיך חודשים היא 'התלבטה' האם ההסתדרות מספיק חשובה לה ולאחר מכן סגרה קומבינה עם האחים כבל".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם להכחשות הנמרצות של השניים לאורך כל התקופה: "חמור מכל, במשך חודש שלם ועשרות ראיונות היא שיקרה כאשר הכחישה את הקומבינה. אתם בשבילה כלי להגשמת מטרות פוליטיות, כפי שאמר שותפה לדרך איתן כבל: 'ההסתדרות לא מעניינת אותי'".

"התמונה האמתית נחשפה במלוא כיעורה", סיכם ניסנקורן. "אני בטוח באמון העובדים בצדקת דרכי ולא אסטה ממנה. אנחנו נקבל את אמון העובדים ביום הבחירות ונמשיך להוביל את ההסתדרות לשינוי חברתי ולקידום זכויות העובדים בעשייה ותוצאות".

תוקף את הדיל. ניסנקורן
תוקף את הדיל. ניסנקורן | צילום: פלאש 90, אורי לנז

"המעורבים צריכים להגיע למסקנות אישיות"

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הגיב אמש בחריפות לחשיפת הדיל ואמר כי "הערב נחשפה קומבינה מושחתת וחמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות. מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה."

בהקלטות שנחשפו אמש במהדורה המרכזית נשמע כבל משוחח עם יו"ר סיעתו בהסתדרות איציק יואל ובא כוח הסיעה לאון בן לולו. "אני נפגשתי עם שלי, אני רוצה ללכת עם שלי להסתדרות אה... שלי מחויבת לתמיכה בי בבחירות ליו"ר המפלגה", נשמע כבל אומר בהקלטה. "אני אצטרך את העזרה שלכם בעניין הזה. איך אמרתי את זה. אני נתתי לכם פיקדון אתה יודע בעניין הזה, והגיעה העת".

כבל אמר בתגובה: "את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא ביקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם זה".

יחימוביץ' אמרה בתגובה: "לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. כבל לא ביקש ולא העלה תמיכה שלי בו, תומכיי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש וההחלטה שלי במי לתמוך תהיה מבוססת על טובת המפלגה".