חברת הכנסת יחימוביץ': "החלטתי להתמודד, סיכויי גבוהים"

חברת הכנסת ויו"ר העבודה לשעבר הודיעה כי החליטה להתמודד על הנהגת ארגון העובדים הגדול במדינה. במסר לחברי מפלגתה כתבה: "מבקשת מכם שתבינו את הבחירה שלי ואת מניעיה"

חימוביץ' רצה לראשות ההסתדרות

ח"כ שלי יחימוביץ', שכיהנה בעבר כיו"ר העבודה והוזכרה כמתמודדת אפשרית על הנהגת המפלגה גם בפריימריז הבאים, הודיעה היום (ראשון): "החלטתי להתמודד על כהונת יו"ר ההסתדרות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בפוסט בפייסבוק כתבה יחימוביץ' כי היא מבקשת להנהיג את הארגון ולחולל בו מהפך: "להפוך את הגוף הזה, שאני מאמינה בחשיבותו בכל לבי, לראש חץ חברתי רב עוצמה, אמיץ, נקי כפיים, ודמוקרטי באמת. למען תיקונו של עולם העבודה, למען הזכות הכל כך פשוטה ובסיסית להתפרנס בכבוד ולחיות בכבוד, למען החברה הישראלית כולה".

היא הודתה לח"כ איתן כבל שהעמיד לרשותה את סיעתו בהסתדרות, הנושאת את השם "בית חברתי". "הבוקר, אחרי כמה ימים לא פשוטים שבהם נעשו ניסיונות כוחניים שכמו נלקחו מ"בית הקלפים" למנוע מאיתנו התמודדות, כדי להתחמק מבחירות דמוקרטיות, נחתם ביני ובין איתן ההסכם, ואנחנו יוצאים לדרך", כתבה יחימוביץ'. "יותר מחצי מליון עובדים במדינת ישראל ילכו לקלפי ויבחרו באופן דמוקרטי מי תנהיג או ינהיג אותם".

''התמודדות לא פשוטה'', ניסנקורן
''התמודדות לא פשוטה'', ניסנקורן

"הזדמנות מדהימה להשפיע על המדינה"

היא הביעה ביטחון ביכולתה: "הסיכויים שלי לנצח נבדקו ביסודיות, והם גבוהים מאוד. אבל זו לא תהיה התמודדות פשוטה, והיא תיעשה בידיים חשופות ובלי אמצעים כספיים אל מול מנגנון ענק ומפוצץ בכסף".

במסר לאנשי מפלגתה כתבה יחימוביץ': "לאנשי המחנה הפוליטי שלי. אני יודעת שרבים מכם היו מעדיפים שלא אעשה את הבחירה הזאת. מבקשת מכם שתבינו את הבחירה שלי ואת מניעיה. שתבינו שיש כאן הזדמנות מדהימה להשפיע על המדינה. שתסמכו עלי, שתישארו אתי, שבשום אופן לא תעזבו את המפלגה".

תומך בניסנקורן. פרץ (פלאש 90, יונתן סינדל)
תומך בניסנקורן. פרץ (פלאש 90, יונתן סינדל)

חבר מפלגתה של יחימוביץ' עמיר פרץ אמר אחרי ההודעה כי הוא תומך באבי ניסנקורן, "מתוך הערכה לכך שהוא ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר ובנוסף לכך מחזק את ההסתדרות כתנועה חברתית בהתאם להשקפת עולמי".

פרץ, המועמד לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, אמר כי "יחימוביץ' היא חברת כנסת מהשורה הראשונה. היא חשובה למפלגת העבודה וללא ספק תמשיך להיות חלק מנהגתה הבכירה".