קצין הכנסת מעריך: ניאלץ לסגור לחלוטין את הבניין

ברקע סכנת ההידבקות של שני שרים ושני ח"כים, בכנסת חוששים ממצב שבו חברי כנסת הדרושים בידוד ירצו לבוא להצביע. "במוקדם או במאוחר נהיה חייבים להשבית את הפעילות"

זמן צפייה: 00:24

משבר הקורונה: בכנסת התקיים אתמול (שלישי) דיון היערכות למצב החדש. עוד לפני שהתברר כי ארבעה חברי כנסת נדרשים להיכנס לבידוד, נועד מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' עם נציגי סיעות ובכירים בהנהלת המשכן.

סחרוביץ השמיע בדיון את עמדתו של קצין הכנסת יוסף גריף, שלא נכח בחדר בשל המגבלות, לפיה "במוקדם או במאוחר נהיה חייבים לסגור לגמרי את הבניין ולהשבית את הפעילות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק במניין החולים בקורונה: 427 ישראלים נדבקו בנגיף

ממחר: מד"א יחל בבדיקות קורונה ברכב פרטי בשיטת "דרייב אין"

הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

השבעת הכנסת ה-23
השבעת הכנסת ה-23 | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בעקבות אירועי השבעת הכנסת, שבהם השתתף השר צחי הנגבי בניגוד להוראת הקצין, ולפניהם בא במגע עם ח"כים רבים, בכנסת דנו אתמול בתרחיש של הדבקה נרחבת בקרב חברי הכנסת.

תרחיש כזה, אינו מאפשר לקיים הצבעות תקינות - אך בכנסת חוששים ממצב שבו חברי כנסת הדרושים בידוד ירצו לבוא להצביע. נציגי משרד הבריאות בדיון הציעו להתקין אזור מיוחד במליאת הכנסת עבור חשודים בקורונה, עם מסדרון מיוחד עד אליו. בכנסת דחו על הסף את הרעיון. ח"כ מיקי זוהר הציע לקיים דיונים ברחבת הכנסת תחת כיפת השמיים, אך גם הרעיון הזה נדחה.

כעת, מנסחים בכנסת מנגנון חדש לקיום דיונים. כיוון שלא ניתן חוקית למנוע כניסת חבר כנסת למליאה, אם מחנה אחד יחליט שכל חבריו מתייצבים לדיון המשמעות תהיה שהדיון לא יוכל להתקיים. בכנסת שוקלים לנסח חוקים שיאפשרו הצבעה עתידית מרחוק - כנהוג בממשלה - אולם גם העברת חוקים כאלה עשויה להיות בעייתית נוכח המגבלות הנוכחיות.