דרמה במליאה: אביר קארה הצביע פעמיים; הוגשה תלונה ליועמ"ש

סגן השר מימינה הצביע בשמה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, דיווח על כך ליו"ר הכנסת וטען שמדובר ב"טעות". האופוזיציה ביקשה לעצור את הדיון. הליכוד: "מי שגנבו קולות - גונבים כעת הצבעות"

זמן צפייה: 06:56

מהומה נרשמה היום (חמישי) בכנסת לאחר שסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה ממפלגת ימינה הצביע פעמיים - בשמו ובשם יו"ר הקואליציה עידית סלימן. ההצבעה בוטלה ותיערך הצבעה חוזרת בעוד הנושא יועבר לייעוץ המשפטי של הכנסת לבירור.

מי ששמה לב לכך היא חברת הכנסת מהליכוד אורלי לוי אבקסיס שקראה לעצור את הדיון. קארה הודה והתנצל בטענה שמדובר בטעות, ובהמשך זומן לבירור אצל יו"ר הכנסת מיקי לוי. מלשכתו של קארה נמסר כי "סגן השר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>
אושר מתווה הפשרה לפינוי אביתר: המתיישבים יעזבו עד יום שישי

רולידר מגיב להאשמות: "כואב לי, אני לא בן אדם סדיסט" • בלעדי

לאחר ארבע שנים: ראש המל"ל הודיע על פרישתו מהתפקיד

כנסת ישראל
כנסת ישראל | צילום: רויטרס

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות 'אין הפתעות': מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה".

זאת ועוד, ח"כ ד"ר שלמה קרעי מסיעת הליכוד, הגיש תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה על החשד להצבעות כפולות. ח"כ אורי מקלב אמר כי "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו - זו קואליציה המובנית על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר".

כזכור, בפעם האחרונה שהיה מקרה דומה, בשנת 2003, היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין החליט על הגשת כתבי אישום בגין זיוף, מרמה והפרת אמונים.