ניצחון ראשון לאופוזיציה: הצליחו להפיל סעיף תקציבי

ח"כ אמילי מואטי מהקואליציה הצביעה בטעות נגד וסעיף תקציבי הנוגע לתקציב החינוך במסגרת תקציב 2022 נפל במליאה. בנט: "מרגע שהתקציב עובר – מדינת ישראל במצב חדש"

זמן צפייה: 00:27

ההצבעה על התקציב: האופוזיציה הצליחה הערב (חמישי) להפיל סעיף תקציבי אחד במסגרת פרק החינוך במסגרת התקציב לשנת 2022. 59 תמכו ו-59 התנגדו ובשל השוויון, הסעיף לא עבר. בקואליציה החליטו בעקבות זאת לחזור לוועדת הכספים על מנת לאשר את הסעיף מחדש - מה שיעכב את התהליך בארבע שעות. חברי הכנסת של האופוזיציה צהלו. ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: "יגעת ומצאת תאמין".

הסעיף נפל בשל הצבעה לא נכונה של חברת הכנסת אמילי מואטי מהעבודה שצייצה בתגובה: "טעות שלי, ישנתי שעתיים. סליחה, ממשיכים". מדובר בסעיף שמדבר על בניית כיתות לימוד. גורמים בהנהלת הקואליציה מסרו: "הכל בסדר, היינו צפויים להיות פה עד מחר בבוקר ובכל מקרה הזמן קוצר משמעותית. אנחנו עם למעלה מ-650 הצבעות מוצלחות. הקואליציה היתה ערוכה לאירועים מסוג זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לא יספק את הציבור הערבי: מבחן התוצאה של רע"ם יהיה בשטח

טניסאית סינית מוכרת האשימה בכיר בממשל שאנס אותה – וצונזרה

ללא תוכנית: רכבים חשמליים יהפכו את המוסכניקים למחוסרי עבודה

מנסור עבאס ונפתלי בנט
עבאס ובנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מסרה כי "האופוזיציה הצביעה נגד התכנית שלנו לבניית בתי ספר וכיתות נוספות. האינטרס הפוליטי, חשוב להם מחינוך הילדים. אל דאגה, נצליח לתקן גם את זה. הבטחנו לעם ישראל יציבות - ונקיים".

בין ההצבעות נתן ראש הממשלה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת ואמר כי "התקציב יעבור. מרגע שהתקציב עובר – מדינת ישראל במצב חדש. ההמשלה הבטיחה את יציבותה, המדינה חוזרת לתפקד, ואנו יודעים בדיוק לאן אנו לוקחים את המדינה מכאן. אני רוצה לומר לכלל אזרחי ישראל, אלה שבעד או נגד הממשלה – ממשלת ישראל בראשותי תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2111041924' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת בנט לתקשורת' poster='' kid='1_qnu1m8dl' duration='35']

מוקדם יותר היום אושר חוק ההסדרים לשנים 2022-2021 באופן סופי במליאה. החוק כולל בין היתר את התוכנית להעלאת גיל הפרישה לנשים מגיל 62 לגיל 65 על פני 11 שנים, אגרת הגודש שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2025 וכן רפורמת הייבוא שנועדה להקל ברגולציה על ייבוא מוצרי צריכה לישראל וכן הרפורמה בכשרות שתפתח את שוק הכשרות לתחרות מלאה בעוד כשנה.

עוד סוכם על תוספת לגמלת השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים בסך של כ-1.5 מיליארד שקלים, כך שיחידים יהיו זכאים לתוספת של בין 473 ל-481 שקלים בחודש לקצבה, כך שתעמוד על לפחות 70% משכר המינימום. בנוסף, תוגדל הגמלה לזוג בין 745 ל-761 שקלים בחודש, כך שסך הגמלה יהיו תעמוד על סך של 5,865 שקלים בחודש לפחות.

20211104150808 Noam2189
חברי הקואליציה ומשה גפני, במהלך הדיונים בתקציב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במהלך הלילה אישרה מליאת הכנסת את תקציב המדינה לשנת 2021 ברוב של 61 חברי כנסת שתמכו, ובכך הוסר איום הבחירות מעל הממשלה. מדובר בתקציב המדינה הראשון מזה שלוש שנים. ראש הממשלה נפתלי בנט ברך ברשתות החברתיות וכתב: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו — הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח".