דו"ח נוכחות: מי הצטיין ומי הרבה פחות בקרב הח"כים בכנסת?

לא פחות מ-505 שעות נכח ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה במשכן הכנסת והוא שיאן הנוכחות בכנס החורף. מבין 142 ח"כים, שרים וסגני שרים – רה"מ בנט במקום 110, שר החוץ לפיד במקום ה-124 וראש האופוזיציה נתניהו במקום ה-91. בקרב המפלגות: הסיעה הגדולה ביותר, הליכוד, עם זמן הנוכחות המצטבר הנמוך ביותר | כל הנתונים

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

כמה נבחרי הציבור פוקדים את משכן הפרלמנט הישראלי? חודשיים חלפו מאז החל כנס החורף של הכנסת ויש מי שהצטיין בתקופת הכנס ויש מי שהצטיין קצת פחות. נתוני "זמן כנסת" שנותחו על ידי אתר "שקוף" על בסיס נתוני אתר הכנסת מחלקים את חלוקת הנוכחות של הח"כים, השרים וסגני השרים – 142 במספר (בשל ריבוי חברי הכנסת שנכנסו במסגרת החוק הנורבגי).

הנתונים מגלים כי חבר הכנסת שנכח הכי הרבה זמן במשכן הוא אורי מקלב מיהדות התורה עם 505 שעות במצטבר. במקום השני נמצא יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר מישראל ביתנו עם 500 שעות בדיוק. הנתון הזה לא מפתיע לאור תפקידו של קושניר שנכח זמן רב בכנסת בשל הדיונים על התקציב, שרובם התנהלו בוועדה שהוא עומד בראשה. במקום השלישי נמצאת עוד דמות פוליטית שצברה שעות רבות, לא מעט בשל תפקידה – ח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה ממפלגת ימינה, שנכחה במשכן 407 שעות במצטבר מאז תחילת כנס החורף לפני כחודשיים.

אביר קארה
חבר הממשלה שמדורג במקום הכי גבוה (17) בנוכחות. סגן השר קארה | צילום: חדשות 13

במקום הרביעי נמצאת ח"כ נירה שפק (יש עתיד) עם 407 שעות, אחריה יו"ר הכנסת מיקי לוי עם 396 שעות, ינון אזולאי מש"ס במקום השישי ועכשיו חברי הכנסת אלון טל (כחול לבן), אורית סטרוק (הציונות הדתית), ולדימיר בליאק (יש עתיד) ואימאן חטיב יאסין (רע"מ).

חבר הממשלה הראשון שנתקלים בו ברשימת הנוכחות הוא סגן השר אביר קארה שממוקם במקום ה-17 עם 344 שעות נוכחות במצטבר. הפעם הבאה שמופיע שר ברשימה הוא רק במקום ה-83 ושם נמצא השר זאב אלקין, שהוא מלבד היותו שר הבינוי והשיכון הוא גם השר המקשר בין הממשלה לכנסת.

Whatsapp Image 2021 12 05 At 2
חבר הכנסת אופיר כץ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שמצא את עצמו אחרי לא מעט שנים מבלה לא מעט זמן בכנסת בעיקר בהצבעות בתקציב, נמצא במקום ה-91 עם 173 שעות במצטבר. למרות שנרשמו לא מעט נאומים שהתלבטו מצידו של דודי אמסלם מהליכוד, הוא ממוקם רק במקום ה-96.

את ראש הממשלה נפתלי בנט ניתן למצוא במקום ה-110 בלבד עם 120 שעות. במקום ה-124 נמצא שר החוץ יאיר לפיד, שבילה לא מעט מזמנו בחודשיים האחרונים בטיסות עבודה וגם חופשה פרטית, עם 89 שעות בלבד בכנסת.

נפתלי בנט ויאיר לפיד
רה''מ במקום ה-110, שר החוץ במקום ה-124. בנט ולפיד | צילום: רויטרס

ומה קורה בגזרת המפלגות? מי הצטיינה ומי לא? ישראל ביתנו היא הסיעה המצטיינת עם 324 שעות נוכחות בממוצע, הרבה כאמור בזכות אלכס קושניר שנכח זמן רב בוועדת הכספים. אחריה – סיעת הציונות הדתית עם 303 שעות בממוצע. יהדות התורה במקום השלישי עם 293 שעות ורע"מ במקום הרביעי עם 284 שעות.

אביגדור ליברמן
סיעתו המצטיינת. יו''ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן

סיעת יש עתיד, השנייה בגודלה בכנסת, במקום השמיני בלבד מתוך 13 סיעות בנוכחות המצטברת של כלל הח"כים בכל מפלגה עם 261 שעות במצטבר. את שלושת המקומות האחרונים סוגרות שלוש סיעות מהאופוזיציה: ש"ס עם 239 שעות בממוצע, הרשימה המשותפת אחריה עם 238 שעות ובמקום האחרון – הליכוד, הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, עם 159 שעות בממוצע בלבד. חבר הכנסת החרוץ ביותר של הליכוד הוא אופיר כץ שהגיע למקום ה-24 ברשימת הנוכחות.