שר האוצר משה כחלון: קיצור החופשות? "הכיוון חיובי"

לאחר ששר החינוך בנט טען כי פנה לשר האוצר כחלון בנושא תקצוב מתווה חדש לחופשות במערכת החינוך, שאל היום ח"כ מאיר כהן את כחלון האם אכן התכנית תתוקצב בקרוב

כחלון, כנסת
כחלון, כנסת | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון הציג היום (שני) את תכנית "נטו משפחה 2" בוועדת העבודה של הכנסת. במהלך הדיון, שאל ח"כ מאיר כהן את כחלון מה עמדתו לגבי תקצוב שינוי לוח החופשות במערכת החינוך כפי שהוצג במתווה חדשות 2. "הכיוון חיובי, אבל אני לא יכול להבטיח שום דבר", ענה כחלון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שאלתו של כהן הגיעה לאחר שבמוצאי שבת האחרונה פנה שר החינוך בנט לשר כחלון בנושא תקצוב המתווה החדש שנועד לצמצם את ימי החופשה שמקבלים התלמידים. ח"כ כהן שאל את כחלון האם הוא רואה אפשרות לתקצוב המתווה - כבר בשנה הבאה.

ח''כ כהן
ח''כ כהן | צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר

שעה קלה מאוחר יותר התייחס גם בנט לקיצור החופשות בישיבת סיעת הבית היהודי. "אנו פועלים להביא פתרון מקיף ורציני לבעיית הפער בין ימי החופשה של ההורים לאלו של התלמידים", אמר בנט. "מדובר בנטל כבד כלפי ציבור ההורים העובדים בישראל. אנחנו בדיונים מול האוצר אבל עוד לא הצלחנו להביא לפריצת דרך".

בנט הוסיף: "מזה תקופה אנחנו עמלים במשרד החינוך על בניית תכנית מקיפה ורצינית שתביא פתרון לנושא. ערכנו גם תחשיבים כלכליים. הבאת פתרון לבעיית החופשות תזניק גם את הכלכלה ותגדיל את התל"ג כי הורים יוכלו לצאת לעבוד וזה מביא לפיריון הרבה יותר גדול. אנחנו עכשיו כבר בדיונים מול משרד האוצר, מול אגף התקציבים, ופה אני רוצה לברך את ידידי שר האוצר משה כחלון על ההירתמות. עדיין אני לא יכול לבשר פה על פריצת דרך אבל אנחנו עמוק בעניין".

"נחוש לתת מענה"

במוצאי השבת אמר שר החינוך בנט בריאיון לדנה ויס בחדשות סוף השבוע כי פנה בנושא לשר האוצר במטרה לגייס תקציב לקיצור החופשים בבית הספר. "אני פועל בכל כוחי לתת פתרון להורים בעניין החופשות", אמר בנט. "זה יהיה טוב לכלכלה, לילדים ובעיקר להורים בישראל".

''דיונים עם האוצר'', בנט (פלאש 90, מרים אלסטר)
''דיונים עם האוצר'', בנט (פלאש 90, מרים אלסטר)

"המצב בישראל לא הגיוני - אין מתאם בין החופשות של ההורים לאלו של הילדים ולכן יש על שולחני כמה אפשרויות", הוסיף שר החינוך. "אני נחוש מאוד לתת מענה לעניין ואני מבשר שפניתי לשר האוצר. המורים לא ייפגעו בפעולה".

בהכנת הידיעה השתתף ירון אברהם.