קים ז'ונג און קיבל מכתב מטראמפ: "שוקל את תוכנו ברצינות"

שליט קוריאה הצפונית הצטלם עם המכתב, ואמר בסיפוק כי המסר מנשיא ארצות הברית היה בעל "תוכן מצוין". "אהרהר בו מתוך הערכה לכושר השיפוט והאומץ יוצא הדופן של טראמפ"

זמן צפייה: 00:15

שליט קוריאה הצפונית קים ז'ונג און קיבל הלילה (ראשון) מכתב מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. קים הצטלם עם המכתב, מסר כי הוא "בעל תוכן מצוין" ואמר כי "אשקול את תוכנו ברצינות, תוך הערכה לאומץ יוצא הדופן של טראמפ".

לפני כשבוע וחצי, כזכור, טראמפ הגיב לשיגור הטילים שבוצע על ידי קוריאה הצפונית ואמר כי המהלך "אינו מהווה הפרת אמון" וכי "מדובר בצעד שגרתי". לדבריו, ייתכן שבעתיד יאבד תקווה במערכת היחסים עם מנהיג המדינה קים ז'ונג און, אך "כרגע זה ממש לא המצב". את הדברים אמר בריאיון לאתר האמריקני "פוליטיקו".

לעוד כתבות בנושא:

מתקפת סייבר ואתרים בקוריאה הצפונית: האם טראמפ חשף מידע חשאי?

טראמפ על שיגור הטילים בקוריאה הצפונית: "לא מהווה הפרת אמון"

קוריאה הדרומית: קוריאה הצפונית שיגרה טילים לא מזוהים

דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים
דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים | צילום: רויטרס

כזכור, המפגש השני בין טראמפ לקים, שהתרחש לפני כארבעה חודשים, הסתיים מוקדם מהצפוי. זאת, לאחר שהמגעים בין המדינות נכשלו, והצדדים לא הגיעו לכדי חתימה על הסכם כשלהו.

"קים רצה הסרה מוחלטת של הסנקציות, ואנחנו לא היינו מוכנים לכך", אמר הנשיא טראמפ בהצהרה לתקשורת לאחר סיום הפסגה. "הם היו מוכנים לפירוז חלקי, ולא נוותר בשביל זה על כל הסנקציות. היינו צריכים לסגת. הסנקציות נותרו במקומן".

טראמפ וקים, רגע לפני החתימה על ההצהרה המשותפת
טראמפ וקים, רגע לפני החתימה על ההצהרה המשותפת | צילום: רויטרס

"קים היה מוכן לחלוטין לפירוז - אך הוא רצה קודם כול שנסיר את הסנקציות, והחלטנו שזה לא מתאים. אנחנו צריכים יותר התחייבויות ממנו בשביל זה. לקוריאה הצפונית יש פוטנציאל כלכלי רחב. אני רוצה להסיר את הסנקציות - אבל בשביל זה הם יצטרכו לעשות ויתורים", הוסיף טראמפ, שציין כי הסנקציות לא יוחמרו.

אולם, טראמפ לא הרים ידיים בניסיון להוביל להסכם שלום בחצי האי, ובשבוע שלאחר מכן ארצות הברית וקוריאה הדרומית הודיעו על ביטול התרגיל השנתי הגדול המשותף שלהן, כמחווה לקוריאה הצפונית. זאת, בתקווה שהדבר יעזור להקל על המתיחות עם פיונגיאנג. מאז התייחס טראמפ כמה פעמים ליחסים המורכבים עם קוריאה הצפונית, ושלח מסרים מאיימים ומפייסים גם יחד.