השר כחלון על ההתעללות בבית האבות: "דמיינתי שהוא מכה את אימא שלי"

שר האוצר הבטיח אחרי פרסום התמונות הקשות בחדשות 2 כי "נגדע את התופעה". הוא קרא לגורמי החקירה: "הכו בפושעים האכזריים האלה עד שהיד תכאב"

כחלון, אלימות נגד קשישים

אחרי פרסום התחקיר המזעזע על ההתעללות בקשישים בבית האבות בחיפה, והצעדים שנקטו במשרד הבריאות אתמול, בכירים במערכת הפוליטית מגיבים, ומבטיחים הבטחות. "דמיינתי כאילו הוא מכה את אמא שלי וזה דבר בלתי נסבל", אמר היום (שני) שר האוצר משה כחלון. "החובה שלנו היא לגדוע את התופעה הזו ואנחנו נעשה את זה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הגיע הזמן שכל מי שפוגע בחסרי ישע ישלם מחיר כבד", המשיך כחלון. "אני פונה לגורמי החקירה ולגורמים השיפוטיים: הכו בפושעים האכזריים האלה עד שהיד תכאב. כל אחד מאיתנו, גם המנהיגים וגם האזרחים וגם השופטים, צריכים להרגיש כאילו הכו את אמא שלהם".

"טוב שמשטרת ישראל נכנסה לעובי הקורה וטוב שמשרד הבריאות הגביר את הפיקוח אבל זה לא מספיק", אמר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בפתח ישיבת סיעתו. "אסור לנטוש את הנושא לאחר שיעבור זעם. יש לשמור על ותיקי וזקני ישראל ולתת להם את המיטב בנושא הסיעוד".

[brightcove_iframe video_id='yosi_katava_vtr2_n20170218_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

אתמול בערב, לאחר שמשרד הבריאות פשט על בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, מנה מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב את הצעדים שיש לדעתו לבצע לצורך הטיפול המערכתי. "אנחנו צריכים להבין לעומק מה המקרה הנקודתי ומה הכשל המערכתי", כתב. אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות הזאת לשיפור כולל ולא לסיים את האירוע רק בענישה נקודתית".

בר סימן טוב טען כי לצורך טיפול בקנה מידה רחב יהיה צורך בהעלאה של הביטוח הבריאותי בישראל. "אמרתי את הדברים (הלא פופולריים) בפורומים רבים" הוסיף. "האוכלוסייה בישראל מתבגרת בצעדי ענק ואנחנו לא ערוכים לזה מבחינה לאומית. מה שראינו בימים האחרונים זו קריאת השכמה לכולנו".

it2

לאחר הפשיטה על המקום אתמול הוחלט, בין היתר, כי בעליו של המקום וגם המנכ"ל, אבי רודרמן, יודח מתפקידו, והמשרד ייאלץ אותו לקחת מנהל רפואי שיהיה אחראי לניהול המקום במקומו. בכירים נוספים במקום יפוטרו ואחרים ימונו תחתיהם.

עוד נקבע כי בכירי בית האבות יתנו דין וחשבון ישירות למשרד הבריאות מעכשיו. בית האבות יישאר סגור להרשמה לקשישים נוספים עד להודעה חדשה. במשרד הבריאות אמרו אתמול כי הם מתחייבים לדאוג לשכן את הקשישים שבני משפחתם יבחרו בכך במקום חלופי.

המשטרה עצרה אתמול ארבעה מטפלים ואת האחות הראשית במקום, וכנראה יתבצעו מעצרים נוספים. במקביל, המשטרה צפויה לבקש מבית המשפט את תיק חקירת המוות של הקשישה שנותקה מבלון החמצן לאחר שהאחות האחראית הורתה על כך, כפי שעלה מהתחקיר. במשטרה ינסו להבין האם הקשישה, שנפטרה לפני כחודש, מתה מהסיבה הזאת.