איחוד בשמאל ופריימריז בליכוד: הדילמות של אנשי המפתח

לא מעט אישים בכירים במערכת הפוליטית עדיין מתלבטים לגבי המשך דרכם לקראת מערכת הבחירות. מיכאלי כבר החליטה שלא להתאחד עם מרצ, סער יצטרך להחליט באיזו מתכונת הוא רץ, אדלשטיין מתכונן לריצה מול נתניהו - וגם איזנקוט עדיין לא הכריע אם להיכנס לקלחת

זמן צפייה: 01:22

לא מעט אנשי מפתח במערכת הפוליטית עדיין מתלבטים הערב (שלישי) לגבי המשך דרכם לקראת מערכת הבחירות הקרבה ובאה. סימן שאלה גדול מרחף כמובן מעל ראשו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אבל יש עוד כמה אנשים שצריכים לקבל החלטות בחודש וחצי הקרובים.

מרב מיכאלי מירב מיכאלי
מרב מיכאלי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר העבודה מרב מיכאלי כבר החליטה שהיא לא רוצה להתאחד עם מרצ. גם היו"ר הקודם של המפלגה, עמיר פרץ, כזכור, החליט שלא להתאחד עם מרצ, אבל בבחירות מועד ג' נכנע ללחץ והתאחד עם האחות השמאלית. הלחץ על מיכאלי שלא לסכן מאה אלף קולות יהיה אדיר, והנימוקים שלה שלא להתאחד - חלשים.

גדעון סער
גדעון סער

גם שר המשפטים גדעון סער יצטרך להחליט באיזו מתכונת הוא רץ. סער ודאי מצפה לפרישה אפשרית של בנט, שישחררו לכיוונה של "תקווה חדשה", כנראה, שניים שלושה מנדטים שירחיקו אותו מאזור הסכנה. אם לא, הוא יצטרך להחליט אם רץ עד הסוף.

Wonbia
שרת הפנים איילת שקד | צילום: חדשות 13

שרת הפנים איילת שקד ניצבת בפני החלטה קריטית. היא יכולה לרוץ תחת סער או בנט, אם ירוץ בכלל, אבל שניהם ידרשו שתתחייב לא לשבת עם נתניהו. לחילופין, היא יכולה לנסות לרוץ לבד, וזה יהיה מסוכן מבחינתה. שיריון בליכוד נראה כרגע כמו משימה בלתי אפשרית.

20220124193927 Noam7064
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וחה''כ יולי אדלשטיין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בליכוד, יולי אדלשטיין יצטרך להחליט האם הוא מממש את הצהרתו ומתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות המפלגה. אם ירוץ, הוא יקיז אנרגיה מנתניהו, אבל גם עשוי לספוג השפלה ולסלול את דרכו בעל כורחו מחוץ לליכוד. לא לרוץ, לעומת זאת, זו השפלה ללא קרב.

הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט
הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט | צילום: פלאש 90

מבין מי שעדיין לא נכנס למערכת הפוליטית, הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט מסתכן בשבירת שיאי ההתלבטות על שם ניר אורבך. להיכנס, לא להיכנס, לאן להיכנס, כל השאלות הללו עדיין פתוחות. כניסה של איזנקוט כמספר 2 של יאיר לפיד, במיוחד בתפקיד ביצועי תוך כדי הבחירות, יכולה מאוד לעזור למנהיג "יש עתיד".