ועדת השרים אישרה: שלילת זכויות מקרקעין לבן זוג שרצח

ועדת השרים החליטה לתמוך בהצעת החוק של האופוזיציה שיזמה קרן ברק מהליכוד. בשל כך, החוק יזכה לתמיכה ממשלתית בהמשך החקיקה. ח"כ ברק בירכה: "יש מקרים שאין מקום לשיקול פוליטי"

ח"כ קרן ברק (הליכוד) | צילום: חדשות 13

ועדת השרים אישרה היום (ראשון) הצעת חוק ששוללת זכויות במקרקעין משותפים מבני זוג, כאשר אחד מהם הורשע ברצח של השני. מדובר בהצעת חוק שהגישה חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד, ובכך הצעה זו היא הראשונה שהממשלה מאמצת מהאופוזיצה.

חברת הכנסת ברק בירכה על אישור הצעת החוק, ואמרה: "יש מקרים שאין כל מקום לשיקולים פוליטיים, ולכן שמחתי לקבל את הידיעה שהממשלה החליטה לתמוך בחוק של האופוזיציה אותו קידמתי בכל הכח ומכל הלב". עוד הוסיפה לומר: "מדובר בהצעת חוק תקדימית, המתקנת עוול היסטורי ומבקשת לקבוע כי במקרים של הרשעת אחד מבני הזוג ברצח של בן הזוג השני, יופקעו זכויותיו של בן הזוג הרוצח ביחס לדירתם המשותפת של בני הזוג".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות תחקיר "הצינור": תלונה ראשונה במשטרה נגד שי אביטל

לאחר שלושה שבועות שקטים: שריפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה

שגריר הישראלי הראשון באיחוד האמירויות: אמיר חייק

חברת הכנסת תמנו שטה
חברת הכנסת תמנו שטה | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שיזמה את החוק עוד בשנת 2018, מסרה בתגובה לאישור הצעת החוק: "החוק שעבר היום ובו תמכתי בוועדת שרים לענייני חקיקה, מתקן עוול קשה שיצר מציאות בלתי נתפסת לפיה בן זוג שרצח את בן הזוג השני ייהנה מהזכויות על הדירה המשותפת. תיקון העוול היום מעביר מסר לבן הזוג הרוצח לפיו יש למדינה אפשרות להטיל סנקציות כלכליות ממשיות ולהגן על זכויות יתומי נרצחות".