ארדן בכנס הרצליה: "שער שכם הולך לעבור מהפכה"

שרי הביטחון, ביטחון הפנים והחינוך משתתפים הבוקר בכנס הרצליה. בהמשך ינאמו גם לפיד, הרצוג וגלאון. את הערב יסגור הנשיא ריבלין. הצטרפו לשידור החי

השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדן | צילום: כנס הרצליה, המרכז הבינתחומי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבטיח הבוקר (חמישי) כי אזור שער שכם בירושלים יעבור "שינוי חסר תקדים" בכל מערך האבטחה שלו. במקום יותקנו מצלמות ונוספות ויוקמו עמדות חדשות כדי למזער את הפיגועים במקום, שגבוו את חייהם של שוטרי מג"ב בגל הטרור האחרון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

 

בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי הוסיף ארדן כי הצעדים שצמצמו את גל האלימות היו פריסת אלפי שוטרים במקומות רגישים, הצבת מצלמות חכמות באזורים שעוטפים את העיר העתיקה ומתן אפשרות כניסה לשוטרים לכל שכונה ובכל זמן. לדבריו, מספר הפיגועים ירד בשנה האחרונה בכ-73%.

ארדן אף תקף את אבו מאזן על היעדר הגינוי שלו לרצח השוטרת הדס מלכא ז"ל והאשים את תנועתו פת"ח בפרסום תשבוחות למחבלים. "יש להגיד בצורה הברורה ביותר - ההסתה הפלסטינית והתרבות של אלימות ושנאה שמטפח אבו-מאזן היא המכשול העיקרי לשלום", אמר.

ליברמן
ליברמן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר נאם שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי משבר החשמל בעזה הוא פנים-פלסטיני ועל ישראל שלא להתערב בו. עם זאת הבהיר כי "אין לנו שום כוונה ליזום מערכה צבאית, לא בקיץ ולא בסתיו".

עוד אמר שר הביטחון כי "לפלסטינים אין יכולת להגיע לבד להסדר עם מדינת ישראל. אין אפשרות להציע להם יותר ממה שהציע להם אולמרט. קודם כל עלינו לנוע לכיוון הסכם אזורי ולאחר מכן לפעול למען הסכם עם הפלסטינים. עם זאת, לא נסכים לפליט אחד שיחזור לגבולות 1967. שלא יהיו לנו אשליות: גם כשנגיע לסוף הסכסוך עם הפלסטינים הבעיות לא יפסקו, להפך".