"צריך לדאוג לפרנסה לילדי המחבלים": הסערה שעוררה הח"כית ממרצ - וההתנצלות

יממה אחרי הפיגוע בת"א, לסקי הביעה תמיכה בהעברת כספים מהרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים. התגובות מהקואליציה ומהאופוזיציה לא איחרו לבוא, ובעקבותיהן הח"כית חזרה בה. "האמירה שלי לא הייתה במקום"

Dst06006
ח"כ לשעבר גבי לסקי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברת הכנסת ממרצ גבי לסקי התראיינה הבוקר (שישי) בכאן רשת ב' בעקבות הפיגוע בתל אביב, והתייחסה להעברת הכספים מהרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים. לדבריה, היא תומכת במהלך, והסבירה: "צריך לדאוג שלילדים תהיה פרנסה, כדי למנוע מצב שינצלו אותם והם בעצמם ילכו בדרך הטרור".

בעקבות התבטאותה פרצה סערה במערכת הפוליטית, שלאחריה חברת הכנסת חזרה בה: "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אני אומרת באופן חד משמעי שיש להילחם נגדו ויש לעשות הכול כדי להבטיח ביטחון".

הראשונה להגיב לדבריה של לסקי הייתה מפלגת הליכוד, שמסרה: "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח"כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים - כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום".

הביקורת על חברת הכנסת מתוך הקואליציה גם לא איחרה לבוא - שר המשפטים גדעון סער מסר כי "דבריה של ח"כ לסקי חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם על ידי הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור". חבר הכנסת יועז הנדל הוסיף: "אמירה הזויה".