כ"ץ: "מציע לפתוח את העסקים שלא מקבלים קהל - מייד אחרי סוכות"

שר האוצר התייחס לישיבת הקבינט הצפויה מחר, והודיע שיבקש לאפשר את פתיחתם של בתי העסק. עוד אמר: "בקרוב נתחיל לעבוד על תקציב לשנת 2021". רה"מ: "נקבל החלטות על המשך הסגר רק ביום חמישי"

זמן צפייה: 03:27

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס היום (ראשון) להגבלות הסגר, והצהיר כי בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים מחר - יציע לאפשר את פתיחתם של בתי העסק הפרטיים שאינם מקבלי קהל מייד אחרי סוכות. עוד התייחס השר לסוגיית התקציב - שאיימה לפני חודשים אחדים על המשך קיומה של הכנסת - והודיע כי בקרוב יתחילו לעבוד על תוכנית לתקציב 2021. את הדברים אמר כ"ץ באירוע מקוון שערך לרגל חג הסוכות.

כ"ץ המשיך והתייחס לסגר, והצהיר: "אני מתנגד לסגירת המשק תמורת ביטול ההפגנות. המדיניות אותה מובילים אבי ניסנקורן וכחול לבן בגיבוי המערכת המשפטית - חמורה ביותר. את ההפגנות צריך להפסיק בתקופה זו בלי קשר לסגירת המשק". לדבריו, "את האכיפה חייבים לבצע במקומות הנדרשים, מול יחידים וציבורים שמצפצפים על ההנחיות ומול ההפגנות פורעות החוק, ולא מול הציבור הנורמטיבי והעסקים שפועלים בהתאם לכל הכללים ואינם מהווים מוקד סיכון".

עוד בחדשות 13:

בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

חיימוביץ': "קבוצה בכחול לבן חושבת על סיום השותפות עם הליכוד"

התקהלויות ועימותים עם המשטרה: הפרת ההנחיות במגזר החרדי נמשכת

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

עוד תקף השר את כחול לבן על רקע הקרע ההולך ומעמיק בממשלת האחדות: "לצערי, נציגי כחול לבן בממשלה מנסים לעכב יוזמות חיוניות משיקולים פוליטיים ולא ענייניים, ואני פועל בכל פעם להתגבר ולקדם את הנושאים החשובים. אני מקווה שנציגי כחול לבן יתעשתו ויאפשרו קיום דיון ענייני על פעילות המשק והמדינה. מדינת ישראל לא זקוקה בעת הזאת לבחירות, אלא להתלכדות למען אזרחי המדינה".

בנוסף, התייחס כ"ץ לסערה סביב עזיבתו של ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור, ואמר: "עמדתי על כך שאני אקבע את המדיניות והפקידים יבצעו אותה על הצד הטוב ביותר, בהתאם למנדט שקיבלתי מכם ובתמיכת הציבור, וכאשר למישהו זה לא היה ברור מספיק, הראיתי לו את הדרך החוצה - חזרה למשפחתו האנטי ליכודית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי את ההחלטות על המשך הסגר יקבלו רק ביום חמישי. לדבריו, "יש כאלה שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה שהסגר כבר מתחיל לעבוד, לעשות שיטוח של עקומת הגדילה. אני יותר זהיר מהזהירים, אני רוצה לחכות לפחות שיעברו 10 ימים. בינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, המעבר משלב לשלב, שמירה על האוכלוסייה המבוגרת, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה".

כחול לבן ידרשו מחר בקבינט הקורונה לאפשר הקלות בהקדם האפשרי, ויציגו פרמטרים מספריים שאם יעמדו בהם - צריך להתחיל בתהליך פתיחת המשק. בנוסף הם בוחנים הצגת מתווה הפגנות חדש ומקל יותר.