עובד באוצר צילם תכתובת רכילותית, כ"ץ התלונן ליועמ"ש על הדלפה

היועמ"ש של האוצר התכתב עם דוברת המשרד בישיבת הקבינט וכינה את השר "הורדוס". אחד העובדים שישב מאחוריה צילם זאת – וכ"ץ התלונן למנדלבליט אחרי שראה את הכינוי בטור עיתונאי שפורסם נגדו

זמן צפייה: 01:48

שר האוצר ישראל כ"ץ אישר היום (רביעי) כי התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על היועץ המשפטי של משרדו על כך שלטענתו הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, שלוו בהשמצות אישיות נגדו, וטען עוד כי בידיו תיעוד של המעשים. כמו כן, כ"ץ ביקש ממנדלבליט לפעול לפי שיקול דעתו כדי "לטפל בתופעה החמורה הזו", לדבריו.

אסי מסינג, היועץ המשפטי של האוצר, התכתב במהלך אחת מישיבות הקורונה עם דוברת המשרד, לילך ויסמן, ובסיום הודעתו של מסינג, הוא כינה את כ"ץ "הורדוס", על שם התואר ששר העוצר העניק לעצמו בריאיון לכלי התקשורת. אחד מעובדי המשרד, שישב מאחורי הדוברת וייסמן, צילם לכאורה את ההתכתבות בינה לבין היועץ המשפטי. מספר ימים לאחר מכן, הופיע התואר "הורדוס"  בטורו של נחמיה שטרסלר בעיתון "הארץ", שלעג לשר. כ"ץ הסיק מכך שההתכתבות בין השניים הודלפה לשטרסלר - למרות שאין לכך כל הוכחה.

שטרסלר הגיב לטענות, ואמר בריאיון ב-103FM כי "המעשה של כ"ץ מוכיח שכל מה שכתבתי עליו, ועל הכינויים שהוא סופג בשיחות פנימיות מצד צמרת המשרד, הם אמת מוחלטת. הוא זה שהדביק לעצמו את המונח 'הורדוס'. הוא יושב במשך שעות ונואם באוצר על מה שעשה במשרד התחבורה - דיונים בסגנון ברית המועצות לשעבר. סיקרתי שרים רבים ולא היה דבר כזה, הוא הגרוע בתולדות המדינה".

היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג
היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שחפץ תבע אותו: אוחנה ביקש מהפרקליטות חומרים מתיק 4000

כוננות ביום השנה לחיסול בכיר הג׳יהאד: נפרסו סוללות כיפת ברזל

גם האם נעצרה בחשד להתעללות בתינוק: "לא מאמינה שבעלי פגע בו"

לילך ויסמן, דוברת משרד האוצר
לילך ויסמן, דוברת משרד האוצר

מטעם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נסמר בתגובה: "במסגרת שיחה שיזם לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה בעניינים מקצועיים עם שר האוצר, העלה השר גם טענה בדבר תדרוך פסול שקיים כביכול היועץ המשפטי של משרד האוצר עם עיתונאי, וציין כי בידיו צילום מסך המבסס את טענתו. יודגש, כי טענת השר לא נגעה להעברת מידע מדיוני קבינט הקורונה. לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען, כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי וכי לא תדרך נגד השר הממונה". עוד נכתב בתגובה כי "בסוף השיחה, סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בעניין. הדבר לא בוצע עד עתה עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד".

בתו כך, גורם באוצר מסר לחדשות 13: "אנחנו חיים בדיקטטורה חשוכה, עובדים מצלמים עובדים ורצים להתלונן אצל השר".

כאמור, אירוע זה מצטרף לשורה של טלטלות שמשרד האוצר חווה תחת השר כ"ץ - לפני כחודש הודיעה מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, כי החליטה לפרוש מתפקידה - זאת פחות מחצי שנה לאחר שנכנסה אליו. "אני מודה לשר כ"ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת למען רווחת אזרחי ישראל במשרדי התחבורה והאוצר", אמרה טרנר בתגובה, שכזכור - כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד התחבורה, בימים שבהם השר המכהן היה ישראל כ"ץ.

לאחר התפטרותה, אמר השר כ"ץ: "אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר. לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס - כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות". עוד הוסיף כי "משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב באופן עצמאי ועם מלוא הסמכויות, וממלא את כל משימותיו על הצד הטוב ביותר בתקופה קשה ומאתגרת זו", המשיך שר האוצר בפוסט שכתב בפייסבוק. "מובן שהמציאות מול כחול לבן והשיתוק ההדדי בחלק מהתחומים מקשה על כולם".

מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל | צילום: חדשות 13

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, התפטר מתפקדיו. במכתב ההתפטרות שלו, מרידור תקף את כ"ץ: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות. המסר לאזרחי המדינה ולעולם הוא של פריצת כל העקרונות, המסגרות והגבולות וכן רמיסת ערכים ועקרונות של שירות ציבורי".

בהתייחסו להתפטרות בכיר משרדו, כ״ץ תקף בחזרה את מרידור: "מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר ובכללו לשאול מרידור. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש. בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו".

ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור
ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור | צילום: חדשות 13