כחול לבן: הליכוד מסכנת חיים; זוהר: קמפיין שמסכן את הבריאות

הקרב על הקנסות נמשך: גנץ מתנגד לפשרה של יו"ר הקואליציה לפיה סגן ניצב יוכל להורות על סגירת מוסד חינוכי רק אם ייקנס פעמיים תוך חודש. כחול לבן: "לא נאפשר המשך של פייק סגר"

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

ברקע הדיונים על החוק לסגירת מוסדות לימוד שמפרים את הנחיות הקורונה, פרץ ויכוח בין כחול לבן ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שהאשים: "הם מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, הם מוכנים לסכן את בריאותם של כל אזרחי ישראל בשביל קמפיין הבחירות שלהם".

יו"ר הקואליציה טען כי "הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים שיינתנו על ידי קצין משטרה למוסדות חינוך שנפתחים בניגוד להנחיות, ואף צווי סגירה מנהליים במקרה הצורך אחרי מתן הקנס". יש לציין כי הליכוד ביקשה לרכך את נוסח החוק ולמעשה מסכימה למתן צו סגירה למוסד חינוך רק אחרי שני קנסות במהלך 30 יום ורק בסמכות סגן ניצב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יותר מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מב-70 שנות מלחמה עמם"

7,737 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 9.6% מהבדיקות חיוביות

פסח ירוק במיוחד: כיצד תיראה החופשה הבאה במלונות בחג הקרוב?

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בכחול לבן השיבו לזוהר: "מיקי 'כבוד, כוח, כסף' זוהר מנסה לתחמן כדי להתחנף למפלגות החרדיות, לא יעזור לו. הליכוד מתעקש על דילים וויתורים מסכני חיים, אנחנו מתעקשים על אכיפה שוויונית ולא נאפשר המשך של פייק סגר. דין בני ברק כדין הרצליה".

אתמול ביקש יו"ר הקואליציה בוועדת החוקה להגיע לפשרה, ולא לסגור באופן מיידי את תלמודי התורה שמפרים את ההנחיות, אלא רק לאחר מספר מסויים של קנסות. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח יום לפני כן כי יועבר החוק לסגירת מוסדות חינוך הפועלים בניגוד להנחיות מיד - אם מתקיימים מספר תנאים.

"מאחר שראיתי שאתם רוצים להסיר לגמרי את עניין סגירת המוסדות זה מייצר בעיה", אמר זוהר בוועדה. "אני מציע פשרה, שהסגירה יכולה להגיע רק אחרי מספר קנסות. יכול להיות שבפשרה כזו גם נוכל להשיג את מטרת החוק, וגם לא נגיע למצב שיתעורר בחברה החרדית שיח שרוצים לסגור תלמודי תורה".