בניסיון להגיע לפשרה: כחול לבן והליכוד הסכימו לדחות את התקציב

מפלגתו של גנץ הודיעה שמחר תקודם הצעת החוק לדחיית מועד העברת תקציב המדינה ל-5 בינואר. אם התקציב לא יעבור, הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במארס. "נמצה הניסיון להביא לממשלה מתפקדת"

זמן צפייה: 02:21

כחול לבן והליכוד הסכימו הערב (ראשון) לדחות את מועד העברת תקציב המדינה, כדי לאפשר דיאלוג בין הצדדים תוך ניסיון להגיע לפשרה. מכחול לבן נמסר כי "מחר תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31 בדצמבר ולשנת 2021 עד לתאריך 5 בינואר 2021. זאת, על אף שבמשא ומתן הקודם בין הצדדים הוסכם להעביר את התקציב עד ל-23 בדצמבר. לטענת המפלגה, "אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במארס 2021".

"נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו", נכתב בהודעת כחול לבן. "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

מטעם הליכוד נמסר: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' - הוא חי בסרט". בכחול לבן השיבו: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: סער עולה ל-19 מנדטים – גנץ מתקרב לאחוז החסימה

בעקבות התפרצות מוטציית הקורונה: נתניהו מבקש להטיל סגר מלא

למרות הביקוש: מספר החיסונים שיגיעו השבוע לקופות – נמוך מאוד

מוקדם יותר הערב גורמים בכחול לבן מתחו ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה בני גנץ. "שלחו אותנו לאולפנים להסביר לציבור שאנחנו נכנסים לממשלה כדי לשמור על הדמוקרטיה. נתניהו מתמקח על תנאי המשפט שלו - אם גנץ מוותר לו על זה, איך נסתכל לבוחרים שלנו בעיניים?", אמרו. יש לציין כי המחנה במפלגה שמעדיף בחירות מאשר כניעה לדרישות הליכוד מתחלק בין גורמים המבקשים למנוע כל הצעת פשרה בין הצדדים, בעוד אחרים מעוניינים לראות את הפרטים הסופיים.

במקביל בסביבתו של גנץ כועסים על התנהלות שר המשפטים אבי ניסנקורן, שמתנגד לדרישות הליכוד. בסביבתו של שר הביטחון מייחסים לניסנקורן את ההתקפות הרבות על האפשרות כי גנץ יסכים לקצץ בסמכויותיו כחלק מהפשרה עם הליכוד.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

המגעים בין גנץ לנתניהו, שעליהם פורסם לראשונה בחדשות 13, התקיימו באופן אינטנסיבי ומפורט. עיקר המחלוקת הוא מתי תתחיל הרוטציה. נתניהו הסכים להמשך כהונת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים תוך התניה שתקום ועדת המינויים שלא הוקמה לאחר ההסכם הקואלציוני הקודם. הוסכם גם שנקודות היציאה לקיום הרוטציה יישללו מנתניהו, כלומר - כבר היום יש לגנץ אפשרות להבטיח את היותו ראש ממשלה.