כחול לבן והעבודה הודיעו על שיתוף פעולה: "מתוך כוונה לאיחוד"

גנץ ופרץ החליטו על דיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין המפלגות, כאשר בהמשך יוקמו צוותים שיעבדו על שת"פ פוליטי • נתניהו וגנץ נפגשו במהלך הבוקר במסגרת המגעים לממשלת אחדות

זמן צפייה: 00:37

אחדות בצל קורונה: יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה עמיר פרץ הודיעו היום (שני) על דיאלוג בין המפלגות להסדרת שיתוף פעולה בין הסיעות ובין המפלגות, "מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות". בהודעה נכתב כי "בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד. ח"כ ניסנקורן וח"כ שמולי יפעלו לקידום נושאים אלה".

מוקדם יותר, ברקע המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, הליכוד וכחול לבן יצאו בהודעה משותפת לפיה שני ראשי המפלגות נפגשו הבוקר במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית. בהמשך, הוציאו הודעה נוספת שבה נכתב: "נדגיש כי המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

יו"ר תלם משה (בוגי) יעלון כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "בני, עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט". גם ח"כ מירכב מיכאלי הגיבה לשיתוף הפעולה ותקפה את פרץ ושמולי: "כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. המורשת של מפלגת העבודה שהתחילה בבן גוריון והמשיכה בדרך רבין נמכרת בשביל ג'ובים לבני גנץ, כדי שהוא יוכל להקים את ממשלת נתניהו המושחתת מכולן. המחנה שלנו ראוי להנהגה טובה וראויה, שעומדת במילתה ונלחמת למען מדינת ישראל".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בשיאם של המגעים ליצירת הסכם קואליציוני בין כחול לבן לליכוד, בליכוד טוענים שיו"ר כחול לבן בני גנץ "קיבל רגליים קרות" בנושא הסיפוח. לטענתם, גנץ הסכים לכך שרה"מ נתניהו יוכל להעלות את סוגיית הסיפוח שלושה חודשים מיום הקמת הממשלה, וכי עכשיו הוא שוב לא מסכים לזה ואומר שישה חודשים.

בכחול לבן בנתיים טוענים כי לא הייתה שום הסכמה בנושא, ומפנים את תשושמת הלב לכך שיש סוגייה נוספת שמהווה מחלוקת - סוגיית מינוי השופטים לעליון. כפי שדווח בשבוע שעבר בחדשות 13, בליכוד מבקשים לקבל ווטו על היכולת למנות שופטים לעליון, ובכחול לבן אף טוענים שהליכוד הציעה ששישה חודשים לא נמנה שופטים לעליון בכלל. בליכוד טונעים מנגד שהם יודעים שהם יוותרו על זה בסוף וכי הכול רק סביב הסיפוח.

כחול לבן כאמור מתקשים להגיע להסכמות עם הליכוד בנושא הסיפוח שכן הצמד הביטוחני, גנץ ואשכנזי, טוענים כי הם לא יוכלו להתנער מעמדת מערכת הביטחון ביחס לסיכון של הסכמי השלום עם מצרים וירדן במקרה של סיפוח חד צדדי. בנתיים נתניהו מאוד רוצה הישג פוליטי ושואף להסכם כמה שפחות מחייב.