גורמים בכחול לבן: אם גנץ יוותר - איך נסתכל לבוחרים בעיניים?

בעוד שבסביבתו של יו"ר המפלגה כועסים על ניסנקורן, ביקורת חריפה נמתחה עליו מתוך מפלגתו, בעקבות המשך המשא ומתן עם הליכוד לפתרון המשבר בממשלה. "נתניהו מתמקח על תנאי המשפט שלו"

זמן צפייה: 04:26

גורמים בכחול לבן מתחו הערב (ראשון) ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה בני גנץ. "שלחו אותנו לאולפנים להסביר לציבור שאנחנו נכנסים לממשלה כדי לשמור על הדמוקרטיה. נתניהו מתמקח על תנאי המשפט שלו - אם גנץ מוותר לו על זה, איך נסתכל לבוחרים שלנו בעיניים?", אמרו. יש לציין כי המחנה במפלגה שמעדיף בחירות מאשר כניעה לדרישות הליכוד מתחלק בין גורמים המבקשים למנוע כל הצעת פשרה בין הצדדים, בעוד אחרים מעוניינים לראות את הפרטים הסופיים.

במקביל בסביבתו של גנץ כועסים על התנהלות שר המשפטים אבי ניסנקורן, שמתנגד לדרישות הליכוד. בסביבתו של שר הביטחון מייחסים לניסנקורן את ההתקפות הרבות על האפשרות כי גנץ יסכים לקצץ בסמכויותיו כחלק מהפשרה עם הליכוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות התפרצות מוטציית הקורונה: נתניהו מבקש להטיל סגר מלא

ברקע המגעים בין כחול לבן והליכוד: גנץ וסער נועדו הלילה

חוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה – יחויבו בבידוד במלונית

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

המגעים בין גנץ לנתניהו, שעליהם פורסם לראשונה בחדשות 13, התקיימו באופן אינטנסיבי ומפורט. עיקר המחלוקת הוא מתי תתחיל הרוטציה. נתניהו הסכים להמשך כהונת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים תוך התניה שתקום ועדת המינויים שלא הוקמה לאחר ההסכם הקואלציוני הקודם. הוסכם גם שנקודות היציאה לקיום הרוטציה יישללו מנתניהו, כלומר - כבר היום יש לגנץ אפשרות להבטיח את היותו ראש ממשלה.

מוקדם יותר היום מסרו גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי וניסנקורן הודעה משותפת, והצהירו: "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן - מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן".

עוד מסרו בכירי המפלגה: "לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד".