חשיפה: כחלון התערב בבחירות בהסתדרות

שר האוצר התערב באופן אישי במאבק על ראשות ההסתדרות כשנפגש עם יו"ר הוועד ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, וניסה לשכנע אותו לתמוך באבי ניסנקורן

כחלון וניסנקורן, ארכיון
כחלון וניסנקורן, ארכיון | צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

חשיפה: שר האוצר משה כחלון התערב באופן אישי בבחירות לראשות ההסתדרות. לפני שבועיים, ביום שבו כחלון הציג את התכנית הכלכלית שלו, הוא פגש את יו"ר הוועד בראשות שדות התעופה פנחם עידן, וניסה לשכנע אותו לתמוך ביו"ר המכהן, אבי ניסנקורן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כשבועיים וחצי לפני הפגישה הזו, הודיע עידן שהוא מסיר את התמיכה שלו בניסנקורן לראשות ההסתדרות ועובר לתמוך ביריבה שלי יחימוביץ'. זו היתה מכה קשה לניסנקורן, מצד אחד הוועדים הכי חזקים במשק. לכן הגיע שר האוצר בעצמו אל עידן כדי לשכנע אותו להפסיק לתמוך ביחימוביץ' ולחזור לתמוך בניסנקורן.

גורמים בהסתדרות אמרו כי אירוע שבו שר האוצר נפגש עם אחד מראשי הוועדים הכי חזקים במשק לטובתו של ניסנקורן הוא חריג מאוד. כחלון, כיו"ר מפלגת כולנו, הורה לפני מספר חודשים להקים סיעה של כולנו בהסתדרות, ואף זכה לתמיכה של ניסנקורן בניסיונות לגייס תומכים.

"מדובר בהתערבות חמורה ופסולה של שר האוצר בבחירות להסתדרות", אמרה יחימוביץ' בתגובה לפרסום. "אין ספק שניסנקורן הוא חביבם של המעסיקים הגדולים ושל האוצר והוא נוח להם מאוד, מה שמטיל צל כבד על יכולתו להילחם למען העובדים. האינטרסים של כחלון נוכח העיסקה הפוליטית שרקח עם יו"ר ההסתדרות ברורים, אך הם מנוגדים לחלוטין לאינטרסים של העובדים".

בלשכת שר האוצר בחרו שלא להתייחס לדברים.