כהנא נגד כהנא: הח"כ הודיע לבנט שיתפטר אם עוצמה יהודית תצורף

מתן כהנא מהימין החדש, המקורב מאוד ליו"ר סיעתו, הודיע לו כי לא יוכל להישאר ברשימה אם בן גביר ייכלל בה: "אם הוא בפנים - אני בבית". כעת, עמדת המפלגה היא לנהל מו"מ רק עם הבית היהודי

בחירות 2020: ח"כ מתן כהנא מהימין החדש, המקורב מאוד ליו"ר סיעתו נפתלי בנט, הודיע לו היום (שלישי) שלא יוכל להישאר ברשימה אם היא תכלול בה את עוצמה יהודית. "אם בן גביר בפנים - אני בבית", אמר למקורביו מספר שלוש בימין החדש. השר בנט ויו"ר הימין החדש איילת שקד ניהלו בעבר משא ומתן עם עוצמה יהודית, אולם כעת עמדת המפלגה היא ניהול משא ומתן רק עם הבית היהודי.

מוקדם יותר היום סיכמו הימין החדש והאיחוד הלאומי על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות לכנסת ה-23. בהודעה משותפת קראו בנט ושר התחבורה בצלאל סמטוריץ' ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ "להצטרף אלינו למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בחירות 2020: בנט וסמוטריץ' סיכמו על ריצה משותפת לכנסת ה-23

הקרב על החסינות: ראשי הימין ביקשו מאדלשטיין שלא יכנס המליאה

האיחוד בשמאל מקל על גנץ לשלב את ליברמן בקואליציה • פרשנות

חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש
חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש | צילום: חדשות 13

השניים אינם מעוניינים שעוצמה יהודית, שכבר הודיעה על ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי, תהיה חלק ממפלגה מאוחדת גדולה. בנט הסביר לפעיליו כי ההחלטה על המהלך הגיעה רק לאחר שפייגלין סירב לרוץ יחד עמו. הימין החדש הציעו גם לחבר הכנסת לשעבר ינון מגל לרוץ ברשימה, אך זה סירב.

הבית היהודי תקף את החלטת השניים להתאחד: "נחשף פרצופם האמיתי של סמוטריץ ובנט - ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א' ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש. הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".

איתמר בן גביר ונפתלי בנט
איתמר בן גביר ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, נמשכים נסיונות המשא ומתן בין בנט-שקד-סמוטריץ' לרפי פרץ. השלושה הציעו לבית היהודי שני מקומות בעשירייה הראשונה, כולל מקום שני לפרץ, אך ציינו כי הם אינם מעוניינים לרוץ עם עוצמה יהודית, שאיתה פרץ חתום על הסכם ריצה משותפת.