לראשונה: שר הדתות מינה אישה לראשות מועצה דתית

במסגרת הרפורמה במועצות הדתיות, השר כהנא מינה את רבקה עזריאל ליו"ר המועצה בבנימינה - במינוי ראשון מסוגו. בעבר עמדו 3 נשים בראשות מועצות דתיות, אך הן נבחרו על ידי גוף בוחר. "כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת"

מתן כהנא
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

שר הדתות מתן כהנא הודיע היום (ראשון) על מינוי רבקה עזריאל לראשות המועצה הדתית בנימינה - והיא האישה הראשונה ממנוה לתפקיד על ידי שר הדתות. זאת, לאחר שבנובמבר האחרון פתח השר מכרזים ל-90 משרות של ראשי מועצות דתיות בארץ.

עזריאל היא האישה הראשונה שמונתה על ידי השר לשירותי דת להיות יו"ר מועצה דתית והיא האישה החרדית הראשונה בתפקיד זה. בעבר נבחרו 3 נשים לתפקיד אך הן מונו על ידי גוף בוחר. בנוסף לעזריאל, עוד נשים צפויות להתמנות לתפקיד, לאחר שכרבע מכ-200 המועמדים שניגשו למכרז הינן נשים.

בנוסף לראשות מועצה דתית, במשרד הדתות ציינו כי בהרכבים ברשויות המקומיות החרדיות ברכסים וקריית יערים נבחרו נשים להרכב המועצה הדתית "ובחירתם להרכב זכתה להסמכתם וברכתם של רבני העיר החרדים".

עזריאל, תושבת ירושלים ואם לחמישה ילדים, ניהלה בעבר צוותים בפריסה רחבה בחינוך הדתי בארץ וכיהנה כמורשית חתימה במועצה הדתית ברעננה. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים.

השר כהנא בירך אותה: "כולי גאווה בגברת רבקה עזריאל על היותה האישה הראשונה שתעמוד כממונה בראש מועצה דתית, ואני מאחל לה הצלחה רבה. כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת בישראל. אני סבור שלנשים יש הרבה מה להעניק לשירותי הדת".