המהלך הבא של האופוזיציה: "חוק חשמל" גם להתיישבות ביו"ש

ברקע קידום ההצעה שתאפשר חיבור בתים לחשמל ללא היתר במגזר הערבי, לוין יוזם חוק דומה עבור ההתיישבות הצעירה. הח"כ אף הציע לחברי ימינה גם להיות חתומים על ההצעה, אך הם צפויים לסרב

זמן צפייה: 01:15

באופוזיציה ממשיכים גם הערב (חמישי) לנסות לאתגר את הקואליציה מימין - בשבוע שבו מקודם בכנסת חוק החשמל של ווליד טאהא מרע"ם, שיאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר במגזר הערבי, חבר הכנסת יריב לוין, יוזם הצעת חוק שתאפשר חיבור לחשמל גם בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

עוד לפני שהגיש את ההצעה, פנה לוין לחברי הכנסת של ימינה והציע להם להצטרף ולהיות חתומים גם כן. יש לציין כי יש ספק גדול אם ההצעה של לוין תזכה לתמיכתם של חברי ימינה. עם זאת, באופוזיציה ממשיכים באסטרטגיה, שהביאה להם עד כה מספר הישגים במליאה, בתקווה שבסופו של דבר יצליחו לעורר משבר אמיתי בצד השני.

מוקדם יותר השבוע הגיעו שרת הפנים איילת שקד ויו"ר ועדת הפנים וליד טאהא לפשרה על חוק החשמל. השניים הסכימו כי התיקון היחיד הוא בקציבת הזמן, כאשר יקצבו זמן לוועדת מחוזית למתן התייחסות ל-45 ימים, ובנוסף, קציבת זמן לשרה למתן החלטה לאחר תום הזמן שניתן לועדה המחוזית למשך 120 ימים.

מנגד, הוסרו מההצעה אופציית החלת החוק על בתים שיש להם צווים שיפוטיים, הדרישה להחזרת ערבות כשאין היתר, כאשר מנגנון הערבויות נשאר כפי ששקד דרשה בוועדת שרים. כמו כן, נקבע שיש להגיש תוכנית מפורטת כתנאי למתן צו לחיבור לחשמל.