שר החוץ הירדני: טיסת נתניהו נמנעה כי ישראל התנערה מהסכם עמנו

בריאיון לערוץ CNN התייחס א-ספדי למתיחות המדינית מול ישראל וטען כי עקב שינוי ההיערכות לביקור יורש העצר הירדני במסגד אל-אקצא, עמאן סירבה שרה"מ יטוס מעל שטחה לביקורו באיחוד האמירויות

איימן א-ספדי
שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי | צילום: רויטרס

שר החוץ של ירדן, איימן א-סדפי, התייחס הערב (שישי) בריאיון לערוץ CNN למתיחות המדינית מול ישראל והסביר כי ירדן סירבה לאפשר למטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטוס מעל שטחה, בעקבות שינוי ההיערכות לקראת הגעתו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, לביקור במסגד אל-אקצא.

לדברי א-ספדי, "הנסיך חוסיין, רצה להתפלל במסגד אל-אקצא לרגל אירוע דתי. ביצענו תיאומים מול ישראל לגבי הביקור, וברגע האחרון ישראל נסוגה מאותם תיאומים וניסתה לשנות את תוכניות הביקור. השינויים האלו הגבילו את שאר המתפללים ולכן יורש העצר החליט לבטל את הביקור. ישראל הפרה בכך את התחייבויותיה ככוח כובש והיא גם פגעה בחופש הפולחן. ישראל התנערה מההסכם והפריעה לביקור דתי, ואחר כך מצפה לטוס מעל ירדן?".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול כאמור ביטל נתניהו את טיסתו לאיחוד האמירויות, והודיע כי הביקור במדינה יתקיים במועד אחר. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הביקור בוטל משום שירדן התעכבה במתן אישור מסלול הטיסה.

"בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום", מסרה אתמול לשכת נתניהו. "בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את הטיסה בשמי המדינה. אולם, מאחר שההודעה התקבלה באיחור - סוכם על ידי ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".