שר החוץ הירדני: "לא רואים את פירות השלום עם ישראל"

לאחר שאתמול מלך ירדן אמר כי היחסים עם ירושלים במצב הגרוע אי פעם, איימן אל-ספדי חיזק את דבריו ואמר כי הם "בשפל של כל הזמנים", והוסיף כי "שיתוף הפעולה עם ישראל מוגבל"

זמן צפייה: 00:30

שר החוץ של ירדן איימן אל-ספדי התייחס למתיחות ביחסים עם ישראל בביקורו בבחריין ואמר כי "היחסים עם ישראל נמצאים בשפל של כל הזמנים. 25 שנים אחרי הסכם השלום - אנשים לא רואים את פירות השלום. שיתוף הפעולה עם ישראל מוגבל. הכיבוש הישראלי בגדה המערבית נמשך והסיכוי לפתרון שתי המדינות מתעמעם".

את הדברים אמר בהמשך לאמירתו של המלך אבדעללה אתמול כי "היחסים של ירדן עם ישראל נמצאים במצב הגרוע ביותר אי פעם". עבדאללה התייחס גם לפלונטר הפוליטי: "הסיבה לכך שהיחסים במצב כזה, היא העניינים הפנימיים בישראל. אני מקווה שישראל תוכל לקבוע את עתידה בשבועות ובחודשים הקרובים".

לכתבות נוספות בנושא >>

מלך ירדן: "היחסים עם ישראל במצב הגרוע ביותר אי פעם"

לאחר החזרת נהריים: מלך ירדן ביקר עם בנו במובלעת

נתניהו: "לא הייתה התפייסות מלאה עם ירדן בגלל הנושא הפלסטיני"

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: getty

כזכור, בשבוע שעבר פרסמה לשכתו של עבדאללה תמונות מהביקור שערך ביחד עם בנו, יורש העצר חוסיין, באזור נהריים, שהוחזר לירדן בתום הסכם החכירה, שנחתם מולה עם חתימת הסכם השלום לפני 25 שנה. מאות ישראלים הגיעו בסוף השבוע לאי השלום, כדי להספיק לבקר באזור בפעם האחרונה.

גם אל-ספדי התייחס במסיבת עיתונאים שערך להחזרת המובלעות לירדן וטען כי "הצענו לישראל לקנות ממנה את נהריים לפני סיום תקופת החכירה, אך היא סירבה". השר הוסיף כי ישראל הציעה להאריך את תקופת החכירה, אבל במקרה זה, ירדן סירבה לכך.

השר הירדני אמר כי "ההחלטה לסיים את חכירת המובלעות היא החלטה המשרתת את האינטרסים של ירדן והחלטה שנעשתה בהתאם להסכם השלום, שאליו היא תשאר מחוייבת". לדבריו, מדינתו "תרשה לחקלאים הישראלים להיכנס לאזור צופר, על מנת לקצור את מה שהם זרעו, אבל בהתאם לחוק הירדני".