ירדן: עלינו למנוע מישראל סיפוח שיוביל לעימות ואנרכיה

שר החוץ הירדני מתח ביקורת על תוכנית החלת הריבונות, והצהיר: "עלינו לפעול במהירות כדי למנוע מישראל לעשות זאת - צריך לפעול לחידוש המו"מ, כדי להשיג שלום על בסיס פתרון שתי המדינות"

זמן צפייה: 03:24

שר החוץ הירדני איימן ספאדי מתח ביקורת היום (חמישי) על תוכנית הסיפוח, והצהיר כי מדובר במהלך שיוביל ל"עימות, אנרכיה ואובדן תקווה". את הדברים אמר בכינוס הקואליציה הבין-לאומית נגד דאע"ש.

"כחלק מהמלחמה בטרור, עלינו לפעול במהירות כדי למנוע מישראל את סיפוח שליש משטח פלסטין הכבושה ואת השלכות ההחלטה הזו", אמר. "במקום, צריך לפעול לחידוש המו"מ כדי להשיג שלום על בסיס פתרון שתי המדינות".

עוד בחדשות 13:

"דוד, תתפטר": השיחה בין ראשי מועצת יש"ע אחרי המתקפה על טראמפ

רה"מ לראשי המתנחלים: ארה"ב הפכה להרבה יותר נוקשה ביחס לסיפוח

רה"מ לראשי מועצת יש"ע: מחויב לנהל מו"מ על בסיס תוכנית טראמפ

Vehicles Drive Through A Road In Jordan Valley, The Eastern Most Part Of The Israeli Occupied West Bank That Borders Jordan
בקעת הירדן | צילום: רויטרס

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע, ושוחח איתם בין היתר על תוכנית הסיפוח. בפגישה אמר נתניהו כי קצב ההתקדמות של מהלך הסיפוח בגדה המערבית תלוי בעמדה האמריקנית וכי בחודשים שעברו מאז הצגת תוכנית טראמפ "האמריקנים הפכו להרבה יותר נוקשים". נתניהו לא הזכיר כלל את המועד של 1 ביולי לתחילת מהלך הסיפוח - כך לפי גורמים שהשתתפו בפגישה.

הפגישה בין נתניהו לראשי המתנחלים הייתה לא קלה, ובשלבים מסוימים הייתה באווירה מתוחה. נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין יצאו ממנה עצבניים, כך לפי גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה. בפגישה נתניהו ולוין גערו בראשי המתנחלים על הביקורת שהם משמיעים נגד תוכנית טראמפ בשבועות האחרונים.

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

"הקמפיינים וההצהרות שלכם נגד תוכנית טראמפ רק מזיקות למטרה של סיפוח רחב ככל האפשר", אמר נתניהו בפגישה. "אתם מקשקשים בזנב הדוב כשהדוב עוד לא פה".

נתניהו הדגיש בפגישה כי בכל הנוגע לתחילת מהלך הסיפוח הדברים לא תלויים בו אלא בבית הלבן. "אנחנו מחכים לתשובות מהאמריקנים מתי ניתן להתקדם עם הסיפוח, מה היקף השטח שניתן לספח והיכן. לכן אין עוד מפות ואין עדיין מה להציג", אמר נתניהו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הציטוטים אינם נכונים.