פרסום ראשון: הג'וב שהוצע לאורבך כדי לפרוש

במרתון הפגישות בין ראש הממשלה ליו"ר סיעתו הוצע לאורבך להתמנות ליו"ר מפעל הפיס או מנכ"ל קרן היסוד בתמורה לפרישתו. אורבך דחה את ההצעות. סביבת בנט: ההצעות לא הובאו על ידו אלא ע"י גורמים חיצוניים

זמן צפייה: 03:57

כך ניסו למנוע מאורבך להפיל את הממשלה: לחדשות 13 נודע כי במהלך השיחות בין ראש הממשלה למקורבו ניר אורבך, הוצע ליו"ר סיעת ימינה להתמנות ליו"ר מפעל הפיס או מנכ"ל קרן היסוד בתמורה לפרישתו מהכנסת. אורבך דחה את ההצעות ואמר שהוא מגיע ממקום ערכי. בסביבתו של ראש הממשלה אמרו כי ההצעות לא הובאו על ידו באופן אישי אלא על ידי גורמים חיצוניים.

בינתיים, בכנסת ממשיכים ב"ניקוי השולחן" לקראת פיזור הכנסת. כפי שדווח מוקדם יותר, מסתמן כי תאריך הבחירות יהיה ב-1 בנובמבר. לגבי חוק הנאשם, האוסר על נאשם בפלילים להיות מועמד לראשות ממשלה, יש לו רוב בכנסת, אך הסיכויים שלו לעבור נמוכים מאוד. החוק ממשיך להוות כשוט של הקואליציה על האופוזיציה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2206222016' autoplay='0' credit='' desc='ספי עובדיה ונדב איל לקראת פיזור הכנסת' poster='' kid='1_ogg0koof' duration='']

לגבי הממשלה החלופית, לא היה מדובר בניסיון רציני. נתניהו היה מחויב לשותפים החרדים שלו והיה סוג של מרד של ח"כים שלא רצו ללכת לבחירות, אבל נתניהו מאמין לפי בכירים בליכוד, שלמפלגה יש הזדמנות יוצאת דופן לחולל שינוי, לקטוע את רצף הבחירות ולהשיג הכרעה אמיתית. הובהר לנתניהו כי הוא חייב לעשות את המאמצים האלה ולכן עשה מעין תהליך נאותות.

אחר הצהריים החוק לפיזור הכנסת ה-24 אושר בקריאה טרומית. 110 תמכו, איש לא התנגד. כעת יעבור החוק לוועדת הכנסת - שתכריע אם הוא יידון אצלה או בוועדת החוקה. בינתיים, במליאה מנקים שולחן ומנסים להביא לאישור את כל החוקים שעד עכשיו לא היו לגביהם הסכמות - אך אין טעם עוד להתווכח עליהם, כגון תקנות יהודה ושומרון או חוק המענקים לנפגעי גל האומיקרון.

מי שיכולה להרגיש מאוכזבת היא חברת הכנסת שרן השכל שחוק הקנאביס שיזמה לא אושר בקריאה ראשונה. 29 ח"כים הצביעו נגד מול 20 תומכים. המשמעות היא שהשכל תצטרך לקדם מחדש את החוק מתחילתו בכנסת הבאה.