הקול החרדי בבחירות: תמיכה מפתיעה בלימודי ליבה 

סקר מיוחד של חדשות 13 מעלה כי 40 אחוזים בקרב הנשאלים במגזר החרדי תומכים בהכנסת לימודי ליבה באופן חלקי. 42 אחוזים מתנגדים באופן גורף. רוב התמיכה הולכת ליהדות התורה, אך גם הציונות הדתית זוכה לאהדה. ומה דעתם על שילוב נשים ברשימות המפלגות החרדיות?

זמן צפייה: 01:46

מה חושב הקול החרדי לקראת בחירות 2022? סקר מיוחד של פרופ' קמיל פוקס בפרויקט "קרוב לקלפי" של חדשות 13, אשר שודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, בדק את דפוסי ההצבעה וסוגיות שעומדות על סדר היום עבור החברה החרדית.

המדגם כלל 500 נשאלים מהמגזר החרדים שהתחלקו ל-32 אחוזים מהזרם הליטאי, 31 אחוזים מהזרם החסידי, 32 אחוזים מהזרם הספרדי, 3 אחוזים מחב"ד ו-2 אחוזים מזרם אחר.

באשר להתפלגות ההצבעה, 47 אחוזים תומכים ביהדות התורה מול 26 אחוזים לש"ס. 10 אחוזים מעניקים את הקול שלהם לציונות הדתית כשבקרב חב"ד אחוז התמיכה הגדול ביותר – 56 אחוזים. 2 אחוזים בלבד תומכים בליכוד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2909222035' autoplay='0' credit='' desc='סקר חדשות 13: כל הפרשנויות' poster='' kid='1_hgrbahm9' duration='']

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
זוכים לאהדה במגזר החרדי. סמוטריץ' ובן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם בהשתייכות לגוש, התוצאות ברורות. 64 אחוזים תומכים בהצטרפות לקואליציית ימין או הליכה לאופוזיציה. 16 אחוזים בלבד תומכים בהצטרפות גם לקואליציית מרכז או שמאל. 7 אחוזים תומכים בהקמת ממשלת אחדות רחבה.

שאלנו את הנשאלים בסקר האם הם תומכים בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי. 42 אחוזים השיבו כי לא תומכים בשום פנים ואופן, אך 40 אחוזים השיבו כי תומכים בהכנסת לימודי ליבה באופן חלקי. 8 אחוזים בלבד השיבו כי תומכים באופן מלא בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי.

באשר לשילוב נשים ברשימות המפלגות החרדיות – 17 אחוזים תומכים מול רוב מוחלט של 70 אחוזים שמתנגד. הזרם שהעניק את אחוז התמיכה הגבוה ביותר לשילוב נשים ברשימות היה הזרם הספרדי עם 24 אחוזי תמיכה.

שאלנו גם בנוגע לתמיכה בכהונת איתמר בן גביר כשר בממשלה. 63 אחוזים תומכים מול 15 אחוזים בלבד שמתנגדים. התמיכה הכי גדולה בכהונת בן גביר בממשלה הייתה בחב"ד עם 78 אחוזים וגם בקרב החסידים, ש-76 אחוזים מהנשאלים תמכו ברעיון.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 500 נשאלים מהמגזר החרדי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. טעות הדגימה היא 4.2 אחוזים.