שבוע בדרכים עם איימן עודה – שחוגג ניצחון סמלי על נתניהו

ברקע המשבר הפוליטי, יו"ר הרשימה המשותפת מרגיש שניצח את ההסתה - ולא שותק אל מול השר שמאשים אותו באלימות במגזר: "כשארדן מקבל הודעה שנהרג אדם, במידה שהוא ערבי – הוא נושם לרווחה"

זמן צפייה: 13:23

אל מול תחושת ההחמצה של רוב הציבור בישראל מתוצאות הבחירות לכנסת ה-22, יש לפחות מפלגה אחת שמרגישה ניצחון ואפילו בגדול – הרשימה המשותפת. יו"ר המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, איימן עודה, מרגיש שערביי ישראל ניצחו את ההסתה של נתניהו.

רגע לפני הבחירות התעמת עודה עם נתניהו, בדיון על חוק המצלמות, ובמהלך שעורר סערה – התקרב אליו וצילם אותו במליאה. "רציתי להגיד – זה או אנחנו או הוא", אמר עודה על המחאה. "דבר שני, רציתי להגיד לציבור שלי: אל תפחדו, תצאו ותצביעו".

עוד בחדשות 13:

עודה: "כחול לבן ביקשו מאיתנו להסיר את תמיכת בל"ד בגנץ"

איימן עודה נגד נתניהו: "אבו יאיר – להסתה יש מחיר"

דיון סוער על חוק המצלמות; עודה צילם את נתניהו: "אתה שקרן"

עימות בין נתניהו לעודה בדיון על חוק המלצמות
עימות בין נתניהו לעודה בדיון על חוק המלצמות | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה | צילום: חדשות 13

בתמיכת הרחוב הערבי, החליטו ברשימה המשותפת להמליץ על מועמד לראשות הממשלה – לראשונה זה שנים. "דיברתי עם גנץ ממש אחרי הבחירות, דיברנו גם עקרונית וגם פרקטית", סיפר עודה. "בסבב הזה הוא ניהל קמפיין שונה מלפני חמישה חודשים. אני חושב שגם ממקום פרגמטי הוא הבין שהוא לא יכול לשרת את הימין בדה-לגיטימציה נגד האזרחים הערבים כמו שהוא עשה פעם שעברה. אני חושב שזה הישג מסוים".

עודה התייחס גם לאחד הנושאים הכואבים ביותר בתקופה זו בחברה הערבית – האלימות הגואה שגבה את חייהם של 67 בני אדם מאז תחילת השנה. השבוע האשים השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, את עודה בכך שבמקום לטפל בנושא – הוא מחבק אסירים בטחוניים. "מי צריך לטפל בארגוני פשע, איימן עודה או השר לביטחון הפנים?", מגיב עודה בכעס, בדרכו לניחום אבלים בכפר יאסיף. "מבחינת ארדן, כשהוא מקבל הודעה שנהרג בן אדם, הוא בודק את השם שלו. במידה והוא ערבי – הוא נושם לרווחה. אפילו הם לא יודעים את המספרים, אם זה היה בתל אביב או בנתניה, באזורים של יהודים, אין ספק שזה היה אחרת".