שמולי: "אם אעזוב את העבודה – המפלגה תתמוטט אלקטורלית"

הח"כ אמר בריאיון לגל"צ כי אם לא יצליח להביא את מפלגתו לאיחוד נוסף, הוא יצטרך לחשוב על המשך דרכו הפוליטית. מיכאלי על שפיר: "להפסיד ואז לעזוב – הדבר הכי לא ראוי בפוליטיקה"

זמן צפייה: 02:38

חבר הכנסת איציק שמולי התייחס הבוקר (חמישי) לאיחוד בין מרצ לישראל דמוקרטית ולהצטרפותה של סתיו שפיר לרשימה החדשה: "מברך על המהלך, בעת הזו זה דבר נחוץ. אני מאוד מקווה שבמעט הזמן שנותר יהיה ניתן להביא את העבודה לחיבור שכזה". את הדברים אמר בריאיון לגלצ.

"ברור לי שעזיבה שלי את מפלגת העבודה תמוטט אותה מבחינה אלקטורלית", אמר שמולי. "אני לא יודע אם היא תצליח לעבור את אחוז החסימה, ולכן יש לי אחריות בסיסית. אני אעשה הכל כדי להביא את המפלגה למקום הנכון, אך אם לא אצליח אצטרך לחשוב מה אני עושה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"המחנה הדמוקרטי": ברק ומרצ מתאחדים, שפיר תוצב במקום השני

פרץ על החבירה ללוי: "מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות"

לקראת איחוד עם מרצ? ברק התנצל על אירועי אוקטובר 2000

סתיו שפיר ואיציק שמולי
סתיו שפיר ואיציק שמולי | צילום: רויטרס

חבר הכנסת לשעבר מרב מיכאלי תקפה את הצעד של סתיו שפיר: "חבל מאוד שמי שרוממו את הדמוקרטיה בגרונם לא מסוגלות לקבל את דין הבוחר. זה הדבר הכי לא ראוי בפוליטיקה להפסיד בהתמודדות, לעזוב וללכת למפלגה אחרת". את הדברים אמרה בריאיון ברשת ב'.

מיכאלי הגיבה לחיבור עצמו בין מרצ לישראל דמוקרטית: "אנחנו שמחות על החיבור, שמרצ תהיה חזקה, למרות שהוא לא הכי טבעי". נוסף לכך התייחסה לכך שעמיתותיה שפיר וזנדברג משתפות פעולה עם ברק, המקושר לעבריין המין ג'פרי אפסטין: "לי אישית יש קושי עם הדבר הזה, לכן בין השאר לא אני ולא המפלגה שלי שם".

חברת הכנסת תמר זנדברג, שהוצבה במקום הרביעי ברשימה החדשה של מרצ וישראל דמוקרטית, אמרה הבוקר: "קמתי עם תחושת חיזוק משמעותי לרעיונות השמאל, שהיו עזובים במשך הרבה מאוד זמן".

זנדברג התייחסה לפרסום בחדשות 13 על ההתבטאויות החריפות שלה נגד ברק, כאשר קראה לו "פגע רע", ואמרה: "למשאל יש הסתייגויות מהותיות מאהוד ברק, ואמרתי דברים דומים בפומבי. רעיון האין פרטנר, אירועי אוקטובר 2000, הם הסתייגויות שלנו כבר 20 שנים. אבל אני חושבת שגם ברק וגם שפיר הראו אומץ לב אישי וגם ויתורים אישיים וגדלות נפש, וזה מה שסלל את הדרך לאיחוד הזה".

תמר זנדברג ואהוד ברק
תמר זנדברג ואהוד ברק | צילום: ינאי יחיאל, רויטרס

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התראיין גם כן בגלצ והתייחס להקמת הרשימה "המחנה הדמוקרטי": "זה פשוט לא מעניין, הרשימה לא רלוונטית. מדובר בשמאל רדיקלי ולהערכתי אני לא רואה שום מפלגה רצינית שתיכנס איתם לקואליציה כלשהי בעתיד. אנחנו מכירים היטב את העמדות של כל המובילים, גם בנושא הסוגייה הפלסטינית, הפליטים והמסתננים, התיישבות יהודית באיו"ש. אני לא רואה שום סיכוי שאי פעם נשב איתם, אבל זכותם".

עוד הוסיף כי "אני מכבד, אבל לא מתערב בענייני מפלגה אחרת. יש חשיבות גם לקיומו של השמאל, ושהם ינסו לשכנע את הבוחרים שלהם. בכנסת חשוב שיהיה ביטוי גם לדעות כאלה".

סתיו שפיר, אהוד ברק וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הודיעו ניצן הרובויץ, סתיו שפיר ואהוד ברק כי החליטו לרוץ תחת רשימה אחת בבחירות, שתיקרא "המחנה הדמוקרטי". במקום הראשון יעמוד הורוביץ, במקום השני תוצב שפיר, ובמקום העשירי יהיה אהוד ברק. "יוזמי האיחוד מאמינים שהקמת ׳המחנה הדמוקרטי׳ היא צעד ראשון והכרחי במשימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול", נמסר מטעם הצדדים.

הרכב הרשימה המסתמן: 1. ניצן הורוביץ 2. סתיו שפיר 3. יאיר גולן 4. תמר זנדברג 5. אילן גילאון 6. עיסאוי פריג׳ 7. ישראל דמוקרטית 8. יעל כהן פארן 9. ישראל דמוקרטית 10. אהוד ברק 11. ח"כ מהעבודה 12. מוסי רז.

כחלק מהסיכום בין הצדדים, סתיו שפיר קיבלה לא רק את המקום השני עבור עצמה, אלא גם את מקומות 8 ו-11 עבור דמויות שאולי תביא מהעבודה. ההנהגה המשולשת תאשר את המצטרפים.

הדיונים בין הצדדים התקיימו אתמול במשרדו של מקורבו של ברק אושי אלמליח בבורסה ברמת גן. השיחות החלו בשלוש אחר הצהריים והסתיימו הבוקר לקראת השעה שבע. מי שהשתתפו בשיחות היו אלמליח מצידו של ברק, מזכ"ל מרצ תומר רזניק ויריב אופנהיימר מצידו של ניצן הורוביץ ויעל אפטר ועו"ד שי אגמון מצידה של שפיר.