השר איציק שמולי פורש: "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה"

שר העבודה והרווחה מטעם מפלגת העבודה הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, וכן יתפטר מתפקידיו בממשלה. "מנהיגים צריכים לדעת להודות בטעותם ולקחת אחריות - ליבי מורה לי שזה הדבר הנכון"

זמן צפייה: 00:37

שר העבודה והרווחה מטעם מפלגת העבודה איציק שמולי הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. כמו כן, שמולי יתפטר מתפקידיו בממשלה. "מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות", כתב השר בעמוד הפייסבוק שלו.

זאת ועוד, שמולי תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו באומרו כי "אני יודע שבלעדינו בתוך הממשלה נתניהו ושליחיו לא היו רק מאיימים על שלטון החוק והדמוקרטיה אלא גם מבצעים, ולצד פוליטיזציה חריפה של ניהול המשבר היו דוחפים בכל הכוח מהלכים מסוכנים שנבלמו מבפנים כמו סיפוח ופירוק שיטתי של החברה הישראלית; אבל תוצאת הכישלון, שבאה רק בשל נכונות נתניהו להקריב את ישראל ולהפקיר את אזרחיה על מזבח האינטרס האישי שלו, מדברת בעד עצמה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

7,919 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 9.3% מהבדיקות חיוביות

מנכ"ל אמזון הודיע: אפרוש מתפקידי עד סוף השנה

לקראת הכרעה: נתניהו מעוניין בהארכת הסגר – גנץ מתנגד

איציק שמולי, עמיר פרץ, העבודה
איציק שמולי, עמיר פרץ, העבודה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשבוע שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת ועוזב את מפלגת העבודה, זאת לאחר שלפני כשלושה שבועות הוא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים וכי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. עם זאת, לבקשת יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, הוא ימשיך לכהן בתפקידו כשר, עד שתקום ממשלה חדשה.

בתוך כך, מסקר מנדטים שפורסם אמש בחדשות 13 ונערך בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס, עלה כי מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי הכפילה את כוחה ועומדת כעת על 8 מנדטים. לצד זאת, עם מיכאלי תסכים להציל את מפלגתם של רון חולדאי ועפר שלח, האיחוד ביניהם יניב 11 מנדטים, כלומר 3 מנדטים יותר מאשר ריצה בנפרד.