בן גביר נגד המפכ"ל: לא עשה מספיק כדי למנוע את קידום הקצינים

המתיחות בין השר לביטחון לאומי המיועד לבין המפכ"ל בעניין אישור המינויים של קצינים בכירים במשטרה - טרם נפתרה. לחדשות 13 נודע כי המפכ"ל שבתאי פנה ללשכת השר בר-לב על מנת לדחות את הטקס ולהרגיע את הרוחות, שם סירבו. מקורביו של ח"כ בן גביר טענו בפני חדשות 13 כי מבחינתם - שלא יופיע מחר בטקס קידום הקצינים

זמן צפייה: 01:26

העימות בין בן גביר והמפכ"ל: על רקע המגעים להקמת הממשלה, לחדשות 13 נודע הערב (רביעי) כי המתיחות בין השר לביטחון לאומי המיועד ח"כ איתמר בן גביר, לבין המפכ"ל המכהן יעקב (קובי) שבתאי טרם נפתרה, כמו גם העימות ביניהם בעניין אישור המינויים של קצינים בכירים במשטרה.

יצוין כי מחר יתקיים טקס הענקת הדרגות לקצינים החדשים בלשכת השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב. הטקס, הענקת הדרגה ועצם קידומם של הקצינים הבכירים, עוררו את כעסו של בן גביר, שלא אוהב את זה שהשבתאי מינה אותם רגע לפני שהוא נכנס לתפקיד. על מנת למנוע חיכוך ומתיחות עם השר שבעתיד הקרוב יהיה אחראי עליו, המפכ"ל שבתאי פנה ללשכת השר בר-לב על מנת לדחות את הטקס ולהרגיע את הרוחות. בלשכת בר-לב סירבו לבקשתו והקצינים יקודמו כמתוכנן.

עם זאת, יצוין כי שבתאי דחה את מינויו של מקורבו, נצ"מ רועי ולדמן, לתפקיד מפקד מרחב לכיש עד לכניסתו של בן גביר לתפקיד, שמצידו - לא מסתפק בכך. מקורביו של ח"כ בן גביר טענו בפני חדשות 13 כי לעניות דעתם, המפכ"ל היה צריך לעשות "יותר" במקרה הזה, ומבחינתם - שלא יופיע מחר בטקס העלאת הדרגה. לפי שעה, למפכ"ל אין כוונות לא להגיע לטקס. עוד מחר, תתקיים בת מצווה לבתו של בן גביר, ובין המוזמנים - המפכ"ל שבתאי, שלא יוכל להגיע לאירוע מאחר וינכח בטקס הדרגות. כך או כך, השר בן גביר אינו מתכוון לעשות חיים קלים למפכ"ל שבתאי וכל מינוי שלו בעתיד - יעבור בפינצטה.

השר לביטחון פנים עמר בר-לב
השר לביטחון פנים עמר בר-לב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים היוצא בר-לב התייחס הערב בכנס במכון ירושלים למחקרי מדיניות, לתהליך המינויים במשטרה על רקע המתיחות בין בן גביר והמפכ"ל. בתוך כך הוא טען כי "השר מאשר מינויים. אין מצב שהשר מחליט על מינויים בלי שהובאו אליו. כל מינוי שאני מאשר, הוא מינוי שהמפכ"ל מביא אחרי דיון ספ"כ עם המלצות כאלו ואחרות".

לדבריו, "במקרה של המינויים עכשיו, זה תהליך שלא קשור בבחירות והתחיל בכלל לפני הבחירות. זה תהליך פנימי, חלקו בירוקרטי בין המשטרה לבין המשרד, והוא הגיע לכלל מיצוי בימים האחרונים. אין כאן שום דבר פוליטי, ואין לי שום נגיעה אישית לאחד המועמדים. זה המשך של המדיניות שלי, לפעול בצורה עניינית, לא פוליטית, לא אישית".