פרשת תיק 2000: "היה לי ברור שמנסים לפגוע בבנט"

השבוע פורסם ב"הארץ" כי נתניהו התלונן בפני מוזס על הסיקור לו זוכה בנט ב"ידיעות אחרונות" - טענה שהובילה לכתבה שתקפה בחריפות את השר

האזינו לריאיון עם העיתונאי אביטל להב

פרטים חדשים בפרשת "תיק 2000" משיכים לצוץ: לאחר שהעיתונאי גידי וייץ פרסם בעיתון "הארץ" כי באחת הפגישות בין רה"מ נתניהו לעורך "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, התלונן נתניהו על היחס שמעניק העיתון ליריבו הפוליטי נפתלי בנט - תלונה בעקבותיה פורסמה כתבה התוקפת את השר, חושף היום (שישי) העיתונאי שעמד מאחורי אותה הכתבה איך נראו הדברים מאחורי הקלעים. "אני ידעתי בזמן אמת שעושים את זה כדי לתקוף אותו", הוא מספר בריאיון בלעדי ל"אולפן שישי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"התוכן לא קשור לזה, התוכן היה רגיל, כמו של כל כתבה", מסביר עיתונאי "ווינט" לשעבר, אביטל להב. "מקור שהיה לו אינטרס לדבר עם עיתונאים רצה לפרסם את זה כדי לעשות משהו בעניין. מה שמעניין זו האריזה, זו הוכרת, התמונה, האופן שבו כיוונו את זה לכיוון נפתלי בנט".

האם נתניהו ביקש לפגוע בבנט?
האם נתניהו ביקש לפגוע בבנט? | צילום: פלאש 90 Emil Salman

לדברי להב, לו לא היה קשר לדבר והוא בכתבה ציין כי מדובר במשרד הכלכלה. "בכותרת משנה העורך כבר כתב משרד הכלכלה בראשות נפתלי בנט, בכותרת נשאר רק נפתלי בנט ובתמונה - נפתלי בנט", הוא מוסיף. "זה כבר לא קשור אלי, אני לא עשיתי את זה. יש שם עורך שישב ועשה את זה, אבל היה ברור שהוא עשה את זה במטרה לפגוע בנפתלי בנט".

עוד מוסיף העיתונאי כי ידע שיש משהו חשוד בטיפול בכתבה, כי היא התפרסמה רק שבועיים לאחר ששלח אותה. "ואז פתאום שכבר כן פרסמו אותה אז פרסמו אותה ראשית, אז אתה מבין שמישהו ישב עליה מסיבה מסויימת, רצה להשתמש בה בתור נשק. כמובן שאיך שהיא עלתה זה היה באופן מוגזם מכוון כלפי נפתלי בנט. אבל לא ידעתי למה, וגם לא שאלתי למה כי לא מקובל לשאול למה".

האזינו לריאיון עם העיתונאי אביטל להב
האזינו לריאיון עם העיתונאי אביטל להב | צילום: פלאש 90,יונתן סינדל, קוקו

"תחושת גועל מבקשת נתניהו לפגוע בבנט"

על פי הפרסום ב"הארץ", בפגישה מאוחרת יותר בין השניים הציג מוזס מחווה שעשה לנתניהו: כתבה ב"ידיעות אחרונות" התוקפת את נפתלי בנט. לפי הפרסום, מדברי מוזס לפיהם נתניהו יכול לכהן כראש הממשלה "כמה שירצה" השתמע גם כי יהיה מוכן לפגוע בתדמיתם של יריבים פוליטיים, בהם בנט. נתניהו טען בפני מוזס כי הוא מגונן על בנט ועל משה כחלון ו"עוטף אותם בצמר גפן". מוזס אמר בפגישה הבאה כי "נושא בנט טופל" והציג את הכתבה כראיה.

וייץ ציין הכתבה אליה ככל הנראה התייחס מוזס פורסמה ב-7 בדצמבר 2014, יום לפני פיזור הכנסת הקודמת: הכותרת עסקה במיעוט הקמת מעונות היום, ונכתב בה כלפי בנט "הצהרות לחוד - ומעשים לחוד". בנט זעם אז על הפרסום ומיהר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו. "אתר ynet יורים בי כרגע כדור שקר בראש - בתקופה הקרובה תצפו למתקפת עליהום תקשורתית על הבית היהודי בכלל ועליי בפרט".

בעקבות הדברים, הגיבו היום גורמים בבית היהודי בזעם לפרסום. "אנו חשים תחושת גועל וקבס מבקשת נתניהו מנוני מוזס לפגוע בבנט", אמרו הגורמים. "אנו המומים שבעיצומה של ברית הוא הלך ועשה זאת". בליכוד לא נשארו חייבים ואמרו כי על חברי הבית היהודי להפסיק עם הצביעות. "מעניין היכן הייתה תחושת הגועל של בנט ושקד כשהם קידמו את החוק לסגירת 'ישראל היום', תמורת כיסוי מלטף אינסופי מנוני מוזס שנמשך עד היום", אמרו הגורמים.