השר פריג' לא יתמודד בבחירות: "החלטתי ליטול פסק זמן"

השר לשיתוף פעולה אזורי הודיע כי החליט לקחת פסק זמן מהכנסת, אך יישאר בחיים הציבוריים. "אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות, מרצ היא הקול שאני מאמין בו", כתב פריג' והוסיף: "מחויב לעשות כל שאוכל כדי שלפיד ימשיך להוביל את מדינת ישראל"

עיסאווי פריג'
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' | צילום: דוברות הכנסת

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' הודיע הערב (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. "בלב שלם", כתב פריג' בחשבון הפייסבוק שלו, "לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים".

"בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות", הוסיף פריג', "אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר. אני גאה מאוד בדרך שעשיתי בכנסת ובממשלה. פעלתי ככל האפשר למען קידום השותפות וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולביסוס יחסי מדינת ישראל ואזרחיה עם מדינות האזור".

עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג' | צילום: דוברות הכנסת

"גאה בחברותי בממשלה, ממשלת שינוי אמיתית, ממשלה שהפיחה תקווה בציבורים גדולים, ממשלה שעשתה הרבה מאוד ושעלינו להבטיח שתוכל להמשיך לעשות גם בעתיד. כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. אמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל דמוקרטית גדולה".

"החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה. עדכנתי בהחלטתי את ראש הממשלה יאיר לפיד. מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "עיסאווי פריג' הוא לא רק מנהיג מעורר השראה ומשרת ציבור אמיתי הוא גם חבר ושותף לדרך. אני מכבד את רצונו לקחת פסק זמן ויודע שהוא ימשיך לפעול מחוץ לכנסת ולממשלה באותה חריצות ומחויבות שכל כך מאפיינת אותו. בהצלחה חבר יקר".

עיסאווי פריג'

פריג' נבחר לכנסת לראשונה מטעם מרצ בשנת 2013, וכיהן כחבר בוועדת החינוך התרבות והספורט. בנובמבר 2017 מונה לחבר בוועדת החוץ והביטחון. לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הוצב במקום החמישי ברשימת מרצ, ועם הקמת ממשלת בנט-לפיד מונה לשר לשיתוף פעולה אזורי והיה לשר המוסלמי השני בתולדות המדינה.