תקציב לערוצים המסחריים וחיזוק ערוץ 14: התוכנית הממשלתית להחלשת התאגיד

לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13 ופורסם לראשונה במהדורה המרכזית, הממשלה מתכננת להעביר מאות מיליונים מהתקציב המיועד לתאגיד השידור הציבורי - לערוצים המסחריים, כשאחת ממטרותיה היא לחזק את ערוץ 14

זמן צפייה: 01:45

פרסום ראשון - התוכנית הממשלתית להחלשת התאגיד: בשבועות האחרונים, שר התקשורת שלמה קרעי, נשמע מדבר יותר על תוכניות הממשלה החדשה להחלשת חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, בטענה שהוא "אינו מייצג את אזרחי ישראל" ועל כן - המדינה לא צריכה לממן את תאגיד השידור ויש להפריט אותו.

בתוך כך, לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13 ופורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית, הממשלה, בהובלת שר התקשורת קרעי, מתכננת להעביר מאות מיליונים מהתקציב המיועד לתאגיד השידור, להפקות המקור שלו ולסדרות - לטובת הערוצים המסחריים האחרים. למעשה, אחת ממטרותיה של הממשלה, היא לחזק את ערוץ 14 ולספק לו תמיכה כלכלית, כך, לפי מקורות המעורים בפרטי הדברים ששוחחו עם חדשות 13.

משרדי ערוץ 14 במודיעין
משרדי ערוץ 14 במודיעין

לא זו בלבד, בכוונת הממשלה להקים קרן, שמטרתה לייצר תחרות בין הערוצים השונים על התקצוב מהמדינה. עוד המקורות טענו כי בהינתן המצב המתואר, התנגדותם של הערוצים המסחריים לסגירת התאגיד - תתמתן, שכן, הערוצים האלו יוכלו להנות מהתקציבים, שהוקצו בין היתר לטובת התאגיד.

כשחושבים על הרפורמה של קרעי ונתניהו לערוצי התקשורת, יש לקחת בחשבון את דבריו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שהציב מעין רף לא מוגדר למימון ממשלתי של יצירות תרבות, במסגרתו ישלל התקציב מיצירות תרבותיות, שלכאורה - פוגעות בשמן הטוב של מדינת ישראל.