בפעם ה-2 ברצף: מיכאלי נבחרה לראשות העבודה עם 82% מהקולות

אין הפתעות: מיכאלי גברה על מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני בבחירות הפנימיות שבהן השתתפו 15,070 חברי וחברות העבודה - שהם 43% מכלל בעי ובעלות זכות ההצבעה. חרמוני זכה ל-16.6% מהקולות

זמן צפייה: 01:14

הפריימריז הראשונים במערכת הבחירות לשנת 2022: ועדת הבחירות המקדימות של מפלגת העבודה הודיעה היום (שני) כי בבחירות הפנימיות שנערכו נבחרה בפעם השנייה ברציפות, מרב מיכאלי. לפי הנתונים, מיכאלי זכתה ל-82.48% מהקולות, בעוד מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני זכה ל-16.16 אחוזים בלבד. בסך הכל, השתתפו 15,070 חברי וחברות מפלגה שהם 43% מכלל בעלי ובעלות זכות ההצבעה. אחוז ההצבעה גדל בכ-35% מהבחירות לראשות המפלגה שנערכו בשנה שעברה.

מרב מיכאלי, יו''ר מפלגת העבודה
מרב מיכאלי, יו''ר מפלגת העבודה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מוקדם יותר היום, עשרות אלפי מתפקדים של מפלגת העבודה בחרו במועמד שלהם לראשות המפלגה לקראת מערכת הבחירות בין היו"ר המכהנת מרב מיכאלי לבין מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 ונסגרו בשעה 19:00 כשההצבעה נערכה גם פיזית וגם אלקטרונית. בין היתר הוצבו קלפיות בבאר שבע, חיפה, תל אביב ובירושלים. בנוסף, כתובת אינטרנט נשלחה במסרון לבעלי זכות ההצבעה, שם הם יצטרכו להזין פרטי זיהוי כדי לאמת את פרטיהם האישיים ואז יוכלו להצביע.

הבחירות מתקיימות כשברקע סירובה של מיכאלי להתאחד עם מרצ ולרוץ ביחד בבחירות הקרובות. חברי הסיעה בכנסת פרסמו אתמול מכתב תמיכה במיכאלי. "היא פעלה באמונה ובנחישות כדי להחיות את המפלגה וטיפסה להישג של שבעה מנדטים בבחירות האחרונות", נכתב במכתב. במקביל, חרמוני הודיע כבר שאם ייבחר, הוא יפעל להעמיד בראשות המפלגה מועמד מוביל במקומו כדי שינהיג את המפלגה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1707222033' autoplay='0' credit='' desc='סקר חדשות 13' poster='' kid='1_dq0eyhwm' duration='']

סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שהתפרסם אמש חשף כי מפלגת העבודה מקבלת 7 מנדטים בעוד שמרצ זוכה ל-4 מנדטים כל אחת. ואיך נראית המפה הפוליטית בתרחישים שזהבה גלאון או יאיר גולן עומדים בראשות מרצ? תחילה עם גלאון. מרצ בראשותה זוכה ב-5 מנדטים, על חשבון מפלגת העבודה שיורדת ל-6 מנדטים.

ומה מצב המפה הפוליטית אם יאיר גולן עומד בראשות מרצ? המפלגה מתקרבת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים, ומפלגת העבודה שומרת על 7 מנדטים. זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מרצ, אמרה אתמול במפגש מצומצם עם אנשי המפלגה בצפון הארץ: "אני מרגישה שאני מתגייסת בצו 8. לא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם לא תהיה מרצ והגוש ייפגע, וביבי יקבל מתנה, ואדע שיכולתי לעשות משהו".

יו''ר מרצ היוצא, ניצן הורביץ
יו''ר מרצ היוצא, ניצן הורביץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר, שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה במהדורה המרכזית כי "הסקרים לא מחמיאים היום לאף אחד. הניסוי של העבודה ומרצ ביחד כבר נכשל. זה ניסוי שבאמת נכשל". לדבריה, "אנחנו בונים מפלגת מרכז-שמאל אמינה", אמרה מיכאלי, "המפלגה היחידה שאין לגביה ספקות שלא תשב עם נתניהו ועם זאת מציגה משנה גם חברתית כלכלית סדורה לטובת הציבור הישראלי, גם משנה מדינית וגם על חופש הפרט, על ליברליזם, על זה שכל אזרח במדינת ישראל צריך שיהיה לו זכות לחיות את חייו. בימים שאחרי פסיקת בית המשפט העליון הארה"ב שעניין ההפלות אנחנו צריכות להבין שאנחלנו לא חסינות מפני דבר כזה".