כ"ץ בתחזית אופטימית: "יכול להבטיח שזה הסגר האחרון - בוודאות"

בריאיון לחדשות 13, התייחס שר האוצר לפקיעת חלק מהגבלות הקורונה והצהיר כי לא יוטל סגר נוסף. עוד ביקר כ"ץ את אמירת גנץ לפיה "נתניהו מאוהב בסגר": "התבטאות צינית של בחירות"

זמן צפייה: 05:08

שר האוצר ישראל כ"ץ הצהיר הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 כי לא יוטל על ישראל סגר נוסף: "יכול להבטיח שזהו הסגר האחרון - בוודאות". זאת, שעות ספורות לפני מועד פקיעתן של כמה מהגבלות הקורונה.

"אנחנו בתקופת מעבר בין העלייה בחיסונים לעליית המוטציות, ששיבשה את התחזיות המוקדמות", הסביר כ"ץ. "היה סיכום – סוגרים לשבועיים ופותחים אחרי זה את הכול. אבל הגיעו מוטציות ששינו את ההדבקה". עוד מתח כ"ץ ביקורת על דבריו של רה"מ החליפי בני גנץ, שטען בריאיון ל"המטה המרכזי" כי "נתניהו מאוהב בסגר". כ"ץ טען כי "אלו התבטאויות ציניות של בחירות".

בהתייחס לבעלי העסקים שמתכננים לפתוח מחר את בתי העסק בניגוד להנחיות, אמר השר: "אני מבין את מצוקת בעלי העסקים, אני בשיח קבוע איתם. הם בקשיים גדולים, לכן אנחנו רוצים לסייע".

עוד בחדשות 13:

לפני היציאה מהסגר: 6,271 נדבקים חדשים אתמול – 7.8% חיוביים

רצח דיאנה רז בבנימין: "הילדה ראתה את אימה שוכבת על הרצפה"

במחאה על התקריות האלימות בחברה הערבית: הפגנה המונית בטמרה

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

למרות התחזית המעודדת של כ"ץ, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג עמדה מסויגת יותר לגבי האפשרות לסגר נוסף. מוקדם יותר הערב, בריאיון ל"המטה המרכזי", אמר אש: "אם נלך קדימה עם פתיחת נרחבת של מערכת החינוך - יש סיכוי לסגר רביעי".

עוד אמר אש: "ההקלות הן מדודות ואחראיות לתקופה הקרובה, אנחנו יוצאים בנקודת זמן עם רמת תחלואה גבוהה ועושים את זה בצורה אחראית ובזכות החיסונים. המוטציה מחייבת אותנו לנקוט בזהירות ביציאה, ולכן היא תהיה איטית".

סגר
סגר | צילום: רויטרס

אש התייחס גם למבצע החיסונים ואמר כי "החיסונים עובדים, פשוט צריך זמן וסבלנות. רואים את זה בירידה של החולים הקשים. צריכים להגיע לשיעור של 80%-90% מחוסנים מהאוכלוסייה - בגלל המוטציה - זה הרבה מאוד, וצריך לקחת בחשבון שילדים לא מתחסנים".