כ"ץ על מרידור: "פעל ממניעים פוליטיים - שבר את הכללים"

שר האוצר התייחס להתפטרותו של ראש אגף התקציבים בריאיון בחדשות 13 וטען: "פניתי ליועמ"ש על מנת להתחיל בתהליך הדחה נגדו - אך לשמחתי הוא התפטר בעצמו. לא אתפלא אם נראה אותו בפוליטיקה"

ישראל כ"ץ, שאול מרידור
ישראל כ"ץ, שאול מרידור | צילום: רויטרס, משרד האוצר

שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הערב (שני) בחדשות 13 ותקף בחריפות את שאול מרידור, ראש אדף התקציבים שהתפטר: "הוא חבר באופן פומבי במתקפות על הממשלה גם בדיונים וגם בהדלפות. הוא שבר את הכללים. הוא איבד את אמונית ופעל ממניעים פוליטיים נגד מדיניות הממשלה. יש שרים שקובעים ופקידים צריכים לבצע - זו הדמוקרטיה".

עוד טען כ"ץ כי "מאחר וגיליתי שמרידור חבר ליריבים הפוליטיים שלי ושל רה"מ, פניתי ליועמ"ש ואמרתי לו שאני מתכוון להתחיל בתהליך הדחה נגדו. לשמחתי כשעה לאחר הפגישה הוא התפטר בעצמו. הוא כתב מכתב חפוז, מבוהל שקרי לחלוטין, מכתב פוליטי שמראה לאיפה היה היעד שלו מראש – ולא נופתע אם נמצא אותו במקומות האלה בעתיד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דרמה בצמרת משרד האוצר: הממונה על התקציבים שאול מרידור התפטר

מנכ"לית האוצר התייצבה לצד מרידור – ובתגובה ננזפה ע"י השר כ"ץ

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כ"ץ המשיך לתקוף את מרידור ואמר כי "אני מעולם לא תקפתי פקידות, וגם הגנתי עליה כשהיה אפשר להגן. האיש הכניס רוח רעה מתוך מניעים פוליטיים, הוא מהווה אכזבה, הוא שבר את הכללים, לא נתקלתי כמעט בדבר כזה בעבר. אמרתי לו באחד הדיונים – 'תחליט, אתה רוצה להיות פוליטיקאי - תלך לפוליטיקה'".

"שאול מרידור בכוונה ניסה לפגוע במדיניות הממשלה, עמדתי לשים לדבר הזה סוף וטוב שהוא פרש בעצמו".

השר התייחס גם לעימות חברים במפלגתו בהם מיקי זוהר וניר ברקת, וציין: "היה עימות נקודתי עם מיקי זוהר שהסתיים, כאשר ראיתי שהוא מנסה להפריע להעברת חוק. אמרתי מראש – מי שינסה להפריע לאינטרס הציבורי אני אעמוד נגדו". על ברקת אמר: "הוא כמו ילד שאיבד צעצוע ומחפש צעצוע לשחק איתו. נתניהו אמר שהוא מגבה אותי לחלוטין".