ישראל ובוטאן חתמו על כינון יחסים דיפלומטיים: "אבן דרך נוספת"

הממלכה שבדרום מזרח אסיה, בין הודו לסין, חתמה על ההסכם שמכונן יחסים מלאים בין שתי המדינות. נתניהו: "פרי נוסף של הסכמי השלום". אשכנזי: "מעגל ההכרה בישראל גדל ומתרחב"

זמן צפייה: 00:45

ישראל חתמה הערב (שבת) על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ממלכת בוטאן, השוכנת בדרום מזרח אסיה בין הודו לסין. טקס החתימה נערך במעונו של שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא. מלכא קיים טקס חילופי אגרות רשמיות עם עמיתו, שגריר בוטאן בהודו.

ממשרד החוץ נמסר כי "בשנים האחרונות נוהלו מגעים חשאיים בין המדינות, מתוך מטרה להקים יחסים רשמיים, והתקיימו ביקורים הדדיים של משלחות מישראל בטימפו, בירת בוטאן וכן מבוטאן בארץ".

חתימת כינון יחסים בין ישראל לבוטאן
חתימת כינון יחסים בין ישראל לבוטאן | צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכם: "פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים".

שר החוץ גבי אשכנזי הצהיר בתגובה: "החלטה זו הינה אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. כולי תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בוטאן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בירך: "זוהי עוד עדות להתפתחויות החיוביות במערך יחסי החוץ של ישראל שמוביל משרד החוץ בראשותו של גבי אשכנזי בחודשים האחרונים".

תצפית על טהימפהו, בירת בוטאן
תצפית על טהימפהו, בירת בוטאן

הכרזה זו מגיעה יומיים בלבד לאחר שהוכרז על הסכם נרמול יחסים בין ישראל למרוקו, בתיווך ארצות הברית. "פריצת דרך היסטורית נוספת", כתב הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "התפתחות משמעותית לקראת שלום במזרח התיכון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך גם הוא על המהלך: "מביאים אור גדול מאוד למדינת ישראל - אור גדול נוסף של שלום", אמר. "נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל למרוקו, בישראל ובמרוקו. אחר כך נפעל במהירות האפשרית לכונן יחסי שלום דיפלומטיים מלאים. בנוסף אנחנו נפעיל קו תעופה ישיר בין ישראל למרוקו. זה ייתן עוצמה נוספת לגשר הזה. יהיה כאן שלום חם מאוד".