עדיין רחוקים מאחדות: צוותי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו

המפלגות הודיעו כי במהלך המשא ומתן הצוותים הגיעו להסכמות על מתווה להעלאת ההכנסה המינימלית לקשיש ועל כך שלא ייפגע מתווה העלאת קצבאות הנכים, שיעוגנו בבסיס התקציב הקרוב

זמן צפייה: 02:49

הפלונטר הפוליטי: צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו סיימו את פגישתן שנערכה היום (חמישי) בכפר המכביה. על פי הודעת המפלגות, "הצוותים דנו בסוגיות מהות שעומדות על הפרק, בכדי להתקדם בגיבוש עקרונות ממשלת האחדות הלאומית הליברלית הרחבה".

עוד נמסר כי ההצוותים הגיע להסכמות על מתווה להעלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום, ועל כך שלא ייפגע מתווה העלאת קצבאות הנכים, שיעוגנו בבסיס התקציב הקרוב. פגישת המשך תקבע לימים הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החשודים בפריצה וגניבה מדירה בחדרה: שלושה ילדים בני 8

הלוחמים החשודים שהכו בדואים יודו בתקיפה – וירצו 50 ימי מאסר

לאחר שקיבלה מאות איומים: אבטחה הוצמדה לניצולת שואה באיטליה

יו''ר כחול לבן בני גנץ, יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
הבטחה להשתתפות בכל ממשלה. גנץ וליברמן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע נפגש צוות המשא ומתן של כחול לבן עם זה של הליכוד בכפר המכביה. זו הפגישה השלישית בין המפלגות. בסוף המפגש מסרו שתי המפלגות: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, רצינית ועניינית. הפערים הגדולים בין המפלגות נותרו בעינם. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר בימים הקרובים".

יו"ר צוות המשא ומתן מטעם גוש הימין, השר יריב לוין, אמר בפתח פגישת הצוותים: "אנו מקווים שנשמע היום מכחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא ואת ההחלטה העקרונית שהם בכלל מוכנים ללכת לממשלת אחדות. מתקבל הרושם שלפחות חלק מהמרכיבים, בראשם יאיר לפיד, פשוט לא מעוניינים שתקום כאן ממשלה, וכפועל יוצא גם הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין".

השר זאב אלקין, אמר בפתח הפגישה כי "אנחנו עם ניסיון רב של משאים ומתנים קואליציוניים, ואני חייב להגיד שמשא ומתן כזה עוד לא פגשתי, כשאנחנו מוזמנים בערך פעם בשבוע. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן וישנה הבנה שממשלת אחדות היא הפתרון היחיד למצב הפוליטי הקיים".