בנט על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן: "עלול להגביר את האלימות ולערער את האזור"

ראש הממשלה נאם היום בוועידת הנשיאים והתייחס בין היתר להסכם הגרעין עליו דנים בווינה: "אנחנו מוטרדים מאוד מההסכם המתגבש - אנחנו אלה שחיים באזור ואנו אלה שנישא בהשלכותיו". עוד הבהיר בנט: "יש לנו קו אדום ברור - ישראל תמיד תשמור על חופש הפעולה שלה"

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בוועידת הנשיאים בירושלים
ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בוועידת הנשיאים בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הערב (ראשון) בפני ועידת הנשיאים והתייחס בדבריו לשיחות הגרעין בווינה: "אנחנו מוטרדים מאוד מהסכם הגרעין המתגבש", אמר בנט והוסיף: "הוא עלול להגביר את האלימות במזרח התיכון ולערער את היציבות האזורית".

בהתייחסו ליחסים אם ארה"ב, אמר: "אין ספק שהיא ידידתנו הגדולה והחזקה, אבל אנחנו הם אלה שחיים באזור ואנו אלה שנישא בהשלכות של הסכם הגרעין". עוד אמר בנט בנאומו בירושלים הערב: "ישראל לא תקבל את איראן כמדינת סף גרעינית. יש לנו קו אדום ברור שלא ננהל עליו משא ומתן - ישראל תמיד תשמור על חופש הפעולה שלה כדי להגן על עצמה".

Russian President Putin Meets With His Iranian Counterpart Raisi In Moscow
נשיא רוסיה פוטין ונשיא איראן ראיסי | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה טיוטה מתוך שיחות הגרעין בווינה ללצעדים שיקדמו לחזרה להסכם הגרעין. לפי הדיווח, אם הטיוטה מדויקת, איראן תחזיר את העשרת האורניום לרמה של 5% תשחרר אסירים אמריקנים. בתמורה, ארצות הברית תפשיר שבעה מיליארד דולר של איראן שמוחזקים בבנקים בדרום קוריאה.

מבחינת צוותי המשא ומתן מדובר בישורת האחרונה של השיחות ולפי הטיוטה, תוך זמן קצר יחזור הסכם הגרעין הקודם לתוקף. בטיוטה שפורסמה לא צוין כמה זמן ייקח בין הצעדים המקדימים לבין החזרה הסופית להסכם הגרעין.