גנץ על ההדלפות מקבינט הקורונה: "זה נעשה בידיעתו של נתניהו"

שר הביטחון תקף בריאיון לחדשות 13 את רה"מ על חוסר המעש לטענתו בנוגע להדלפות מדיוני הממשלה, הביע תמיכה בחוק חיסונים חובה למורים והתייחס למצבו הפוליטי. "יש לי את כל הכוונות להמשיך"

זמן צפייה: 07:40

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 להדלפות מקבינט הקורונה ואמר כי "יש הבדל בין תדריך רקע לעיתונאים לבין להוציא הקלטות מתוך הקבינט - זו שערורייה, ככה אי אפשר לנהל ממשלה ומדינה".

כשנשאל גנץ האם נתניהו הוא זה שמדליף, ענה: "אני לא מאמין שנתניהו מעביר את ההקלטות באופן אישי, אבל לדעתי הדברים נעשים בידיעתו. הוא צריך לדאוג שההדלפות הללו ייפסקו. מבחינתי הוא לא עושה את מה שמתוקף אחריותו לעשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביה של בת 10 שהותקפה מינית במהלך שוד בנגב: "חלום בלהות"

מחקר על יעילות החיסונים: 94% ירידה בשיעור המחלה אחרי החיסון

נתניהו ינסה לגייס את גנץ לתוכנית המענקים – ולעקוף את היועמ"ש

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ

בין היתר, התייחס שר הביטחון לטענה לפיה נתניהו דוחה את פתיחת המשק משיקולים פוליטיים: "כשצריך סוגרים, אך כשאפשר אז צריך לפתוח. מגמת התחלואה יורדת ומגמת החיסון עולה, לכן אפשר לחלק את המדינה לאזורים מובחנים יותר ולהתחיל לתת לכלכלה לנשום. אנחנו לא אומרים לפעול בהפקרות, אלא לפתוח באחריות". באותו נושא, הוסיף גנץ כי "יש לפתוח תחת ההגדרה של התו הירוק. יש הרבה מאוד עסקים שיכולים להיפתח ככה, תוך הקפדה על ריחוק ועל היגיינה".

עוד נשאל גנץ אם ישנם אינטרסים פוליטיים בתהליך קבלת ההחלטות, ועל כך ענה: "כל דבר שאנחנו עושים עכשיו ייבחן בעיניים פוליטיות, ואנחנו לא ממציאים את הדברים שלנו מכאן ועכשיו. תמכנו בסגר כשהיה צריך אותו, אבל כעת אנחנו תומכים בפתיחה זהירה כשהיא מתאפשרת. זה לא קשור למצבי האלקטורלי". עם זאת, גנץ הביע תמיכה בהידוק ההגבלות לקראת חג הפורים, בטענה "אסור לשחזר את הקטסטרופה שקרתה כאן פורים שעבר".

בדיקת הקורונה שנצטרך לעבור בדרך לדרכון הירוק
בדיקת הקורונה שנצטרך לעבור בדרך לדרכון הירוק | צילום: צילום מסך

בנושא קידום החוק שיחייב אנשי צוות הוראה להתחסן, אמר: "אני תומך בזה. העניין הזה לא פשוט, אי אפשר להכריח בן אדם לעשות זריקה ולהחדיר חומר לגופו. בסופו של דבר בריאות הציבור מחייבת, לכן אני מקווה שהיועצים המשפטיים יעתרו לעניין הזה"

זאת ועוד, יו"ר כחול לבן נשאל לגבי מצבו הפוליטי לקראת הבחירות ואמר כי "אני עושה את המעשה האחראי מבחינת הגוש ומדינת ישראל. אני יציב וצומח לאט, ויש לי את כל הכוונות להמשיך".