שר הפנים דרעי: "אם לא יתעשתו עדיף בחירות"

בצל המשברים, העימותים וחילופי ההאשמות בקואליציה, מאיים שר הפנים ויו"ר ש"ס לפרוש מהממשלה אם יימשכו ה"קלקולים" והניסיונות "לחסל אחד את השני"

דרעי ונתניהו במליאה

המשברים בין השרים בקולאיציה מחריפים ואיתם עולים גם דיבורים תכופים על בחירות כלליות מוקדם מן הצפוי. על רקע ההדרדרות ביחסים בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין התאגיד, שר הפנים אריה דרעי קרא הבוקר (חמישי) לחברי הקואליציה להתעשת, ולא - הוא יעזוב את הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כפי שאמרתי אתמול בגיבושון שהיה אמור להיות גיבושון - ממשלות לא נופלות על דברים גדולים אלא על דברים קטנים", אמר דרעי בכניסתו לישיבת הממשלה. "חבל, אני רואה שזה הולך ומחריף. אני לא מתכונן להישאר בממשלה שתחיה על קלקולים ועל לחסל אחד את השני. אם לא יתעשתו כולם - אז עדיף ללכת לבחירות".

המסר המאיים של דרעי נאמר שעות ספורות לאחר שהקרע בין נתניהו לכחלון נחשף. הבוקר הבהיר שר האוצר בכנס בתל אביב כי היחסים ביניהם התערערו. "איך אומרים החבר'ה? כחלון ונתניהו כבר לא", אמר לקהל שהשיב בצחוק. "זו לא סופה של ידידות, אבל יש מתחים", המשיך. "טוב לי במשרד האוצר, יש לי הרבה דברים לעשות. החיים שלנו בנויים ממשברים".

בשיחה עם נתניהו השבוע הטיח בו כחלון האשמות בנוגע לתאגיד השידור הציבורי. "ביבי, אני לא דוד ביטן", אמר לו. "לא מחויב ליוזמות שלך על התאגיד, יש לי 300,000 מצביעים".