לפיד בפנייה לראשי הערים: "קורא לכם לא לשתף פעולה עם אבי מעוז"

יומיים לאחר חשיפת חדשות 13 על ההסכם בין הליכוד ליו"ר נעם, ראש הממשלה היוצא שלח מכתב לכל ראשי וראשות הערים והמועצות בארץ בו התייחס לסוגיה. "הממשלה החדשה בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר". בן גביר הגיב: "ההתנהלות של לפיד מופקרת ובעייתית. עלולה לקרוע את העם"

זמן צפייה: 00:36

יומיים לאחר חשיפת חדשות 13 על אודות ההסכם בין הליכוד ליו"ר נעם אבי מעוז, לפיו הוא יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על תכנים חינוכיים וקבלת החלטות בנוגע לאילו אירגונים ייכנסו לבתי הספר, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח אמש (חמישי) מכתב פתוח לכל ראשי וראשות הערים והמועצות בארץ בו התייחס לסוגיה.

"אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז", כתב לפיד.

"האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר - עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף. אינכם לבד במאבק הזה - אנחנו פה ונשמח לסייע ולשתף פעולה בכל דרך אפשרית", הוסיף.

ח''כ אבי מעוז
ח''כ אבי מעוז | צילום: פלאש 90

בתגובה לפנייתו של לפיד לראשי הרשויות, כמה מחברי הכנסת המכהנים מטעם מפלגות הימין ביניהם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית וגם חברי הכנסת מירי רגב ושלמה קרעי מהליכוד גינו את דבריו של לפיד וכינו אותו "מסית" ו"ממריד".

בתוך כך, המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי בן גביר אמר: "יש גבול דק בין חופש ביטוי לבין הסתה, המרדה ופגיעה במרות הממשלה. ההתנהלות של גורמים באופוזיציה היא בלתי אחראית, מסוכנת שעלולה להוביל למדרון חלקלק. התנהלות שלא מקבלת את מרותה של הממשלה הנבחרת רק בגלל שהחלטותיה המסתמנות לא לרוחו של לפיד, היא התנהלות מופקרת, בעייתית שפוגעת בכל חלקי עם ישראל ועלולה לקרוע את העם".

כאמור, לפי ההסכם בין הליכוד וסיעת נעם, מעוז יעמוד גם בראש "הרשות לזהות יהודית לאומית" שתוקם במשרד ראש הממשלה. בשנה הראשונה היא תתוקצב ב-100 מיליון שקלים, וב-150 מיליון שקלים מהשנה השנייה, ובנוסף תקבל גם תקציב תפעול לפי 15 תקני כוח אדם. נוסף על הרשות הזאת ועל ארגון "נתיב", מעוז יהיה אחראי גם על היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים והיחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה. בהקשר זה, יצוין כי אתמול והיום, כמה מראשי העיריות והמועצות המקומיות ברחבי הארץ הודיעו שלא יסורו למרותו של ח"כ מעוז תוך שהם מדגישים כי ימשיכו לחנך לערכים פלורליסטיים וליברליים.

.מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים. יוני 2022 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אתמול, ח"כ מעוז עורר סערה בעת שדבריו לעלון השבת "עולם קטן", פורסמו. במהלך הריאיון, מעוז טען: "אני חושב שזו חרפה שיש מצעד, בטח בירושלים, וברור שצריך לבטל אותו". עוד אמר מעוז: "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים תחילה. אני אדאג לבטל אותו, זו בושה וחרפה. אני הכי דוגרי בזה. בהסכמים הקואליציוניים זה אכן לא עלה, אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה".

בריאיון מתואר כי מעוז הרים את קולו: "השתגענו?! כבר הגשתי הצעת חוק לבטל את הלקונה הזו, שגם בעבור אירוע אמנותי לא תותר התערטלות בציבור. לא יכול להיות דבר כזה". הוא פנה למראיין איתמר סג"ל: "אתה יודע כמה המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה, במרחב הציבורי שלה?! אתה רוצה להפגין? תפגין. אבל מצעד תועבה זנותי בפרהסיה?! הרי זו הפרהסיה של המדינה היהודית! אני מרגיש שאני מבטא את דעתם של רוב תושבי מדינת ישראל, שחושבים שאת המצעד הפומבי צריך להפסיק, כי הפרהסיה הציבורית היא פרהסיה של מדינה יהודית".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב על אמירתו של יו"ר נעם: "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו".