בצלאל סמוטריץ': "מצטער שבן גביר הציב אולטימטום"

יו"ר הציונות הדתית התייחס בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 למו"מ מול יו"ר עוצמה יהודית: "הוא שחקן לגיטימי במערכת הפוליטית". הוא כינה את הנהגת ערביי ישראל כ"איום קיומי על המדינה" ותקף את בנט ושקד: "שילכו הביתה ויעשו חשבון נפש"

זמן צפייה: 09:49

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (שלישי) בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 למשא ומתן המקרטע על ריצה משותפת נוספת בינו לבין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

"כל מי שעוקב אחריי יודע שאת המהלכים הפוליטיים אני עושה בחדרים סגורים", אמר סמוטריץ' לאודי סגל. "אין לי שום כוונה להשתתף בקמפיין הזה. את המו"מ עושים בחדרים סגורים. אני מאוד מצטער, ואמרתי את זה גם לבן גביר שהוא מציב אולטימטומים, אנחנו ביחד וצריך להמשיך שהציונות הדתית תמשיך להיות חזק. בן גביר הוא שחקן לגיטימי במערכת הפוליטית".

הוא תקף את שותפיו לשעבר נפתלי בנט ואיילת שקד וקרא לשקד להצטרף לבנט ולפרוש: "היינו שותפים וחברים. החבירה הזו לתומכי טרור והרס הדמוקרטיה הישראלית, שבה ראש ממשלה עם 6 מנדטים. הייתה פה פגיעה באמון של אזרחי ישראל ומרגישים שכל הפוליטיקאים שקרנים", אמר יו"ר הציונות הדתית.

איילת שקד
סמוטריץ' קורא לה לפרוש. איילת שקד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

הוא הוסיף עוד כי "דרכינו נפרדו לפני הבחירות האחרונות כשישבתי עם בנט ושמעתי לאן פניו ואמרתי שאני לא משתף פעולה עם שקר, הונאה ונזקים אדירים למדינה. מי שהיה מעורב בזה, לא ראוי להמשיך במערכת וללכת הביתה ולעשות חשבון נפש".

סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה גם על הנהגת ערביי ישראל וכינה אותה איום קיומי על המדינה. "השנה האחרונה שועבדה לגרועים שבאויביה. מנסור עבאס יותר מסוכן מאיימן עודה כי הוא נוקט באותה שיטת הסתרה שבה מסתירים את השאיפות והמטרות. כך גם נקט חמאס בזמנו. אלה אויבי מדינת ישראל. אין להם מקום בכנסת והם בכנסת בגלל טרלול של בג"ץ בגלל לשון החוק", אמר סמוטריץ'.

מעוצמה יהודית נמסר: "צר לנו שסמוטריץ תוקף את בן גביר בתקשורת, ולא הוצבו אף אולטימטומים, אלא אם ויתור על המקום הראשון כשמפלגה בראשות בן גביר מקבלת יותר זה אולטימטום, או אם רצון להביא קהלים חדשים ולבנות יחד רשימה שוויונית זה אולטימטום. נמשיך לעשות הכול כדי להביא לבשורה של אחדות".