העליון דן בפסילת אבתיסאם מראענה מהעבודה - טרם התקבלה החלטה

השופטים טרם הכריעו אם ניתן לאשר את ריצתה לכנסת של המתמודדת, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה בשל התבטאויותיה בעבר. מרעאנה: "מתנצלת על דבריי, נולדתי להיות גשר בין העמים"

אבתיסאם מראענה

הדיון בדבר פסילתה של אבתיסאם מראענה: שופטי בית המשפט העליון לא קיבלו היום (רביעי) החלטה אם מראענה תוכל להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות מטעם מפלגת העבודה, זאת שבוע לאחר שוועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה ברוב של 16 קולות מול 15 מתנגדים ו-2 נמנעים.

במהלך הדיון, המועמדת שניצבת במקום ה-7 ברשימת העבודה אמרה לשופטים כי "באופן כללי שלא משתמע לשתי פנים - אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לגבר יהודי, הבת שלנו מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה". עוד הוסיפה: "אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. אני לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו, זו פנטזיה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: ימינה לא תשב בממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד

אלירן מלול הנאשם ברצח מיכל סלה: "היא הכתה אותי בעבר"

לוחם נפצע קשה בבסיס בבקעת הירדן; הערכה: נורה ע"י חייל אחר

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון | צילום: רויטרס

בתגובה לדבריה, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שאלה אותה: "בחלום שלך משמידים את זכרון יעקב? למה אמרת את הדברים האלה?". "אני באמת מתנצלת. אני שוב חוזרת על הדברים - נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו", אמרה מראענה.

עוד טענו שופטי העליון כי בבקשת הפסילה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר לא הופיעה עילת פסילה בגין גזענות. בתגובה לכך, הוא הפנה את השופטים לסעיף בבקשה בו נאמר כי מתבקשת פסילתה של מראענה גם על בסיס הסתה לגזענות: "אם היינו מחליפים במקום מראענה את ד"ר בן ארי, מרזל או גופשטיין - לא היה להם שום סיכוי. הדברים שהיא אומרת שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהווים תמיכה בטרור".

כזכור, הבקשות לפסילתה של מרעאנה הוגשו בשל התבטאויותיה בעבר, שעוררו תרעומת דאז וביתר שאת לאחר בחירתה למפלגתה. בין היתר, התבטאה לפני שנים אחדות נגד צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל, והביעה טענות נוספות שנויות במחלוקת כלפי העם היהודי.

בריאיון לחדשות 13, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה כי "גם אני גיניתי את מה שמראענה כתבה בעבר, וגם היא בעצמה התנצלה על זה. אין בכך כדי לפסול את האישה שבאה למפלגה ציונית שבכוונתה לבנות מחדש את מדינת ישראל, וזה מאיים על נתניהו".